مافیای سیاست و تجارت ؛ این عنوانی است که مخالفان نخست وزیر ایتالیا به او داده اند. مردی که از چهره های بسیار شناخته شده در سیاست و تجارت اروپاست همواره سعی می کند در برابر دوربین ها مثل هنرپیشه های کلاسیک امریکا ظاهر شود
کد خبر: ۴۱۰۴۳
و آنقدر به ظاهر خود اهمیت می دهد که چندی پیش خبر از جراحی چهره اش داد تا جوان تر و پرانرژی تر به نظر آید.
منتقدان برلوسکونی می گویند او کنترل بخش وسیعی از رسانه های ایتالیا را به عهده دارد و اجازه نمی دهد پرده از اعمال قدرت مستقیم و غیر مستقیم او بر حوزه اقتدار سیاسی و تجاریش بر ملا شود و هنوز هیچ روزنامه ای جرات نکرده عکس زن دوم و فرزندانش را چاپ کند.
گوشه ای از آن سوی چهره خانوادگی یکی از خبرسازترین نخست وزیران قاره اروپا را از زبان بزرگترین فرزندش مرور می کنیم:
من از 18 سالگی کارم را با فروشندگی لباس شروع کردم. مارینا برلوسکونی متولد 1966 ایتالیا و دختربزرگ سیلویو برلوسکونی ، نخست وزیر ایتالیاست.
او که امسال به عنوان یکی از پر درآمدترین و قدرتمندترین زنان ایتالیا انتخاب شد نتیجه ازدواج سیلویو با همسر اولش است.
مارینا اکنون رئیس کل امور مالی پدرش و گرداننده تلویزیون های پدرش است بسیاری از منتقدان معتقدند وی به خاطر پدرش به مقام امروز رسیده است ، اما همکارانش نظر دیگری دارند.
نزدیکان وی می گویند او مثل پدرش بسیار باهوش و کاری است و هر آنچه به دست آورده به دلیل لیاقت های شخصی خودش بوده است.
مارینا در مصاحبه ای در پاسخ به خبرنگاران گفت: «من از 18 سالگی با کار فروشندگی لباس شروع کردم. من و برادرم پیر سیلویو که 3 سال از من کوچکتر است ، خودمان روی پای خودمان ایستادیم.
پدرم فرصتهای شغلی خوبی برای ما مهیا کرد، اما ما نیز از آن بخوبی استفاده کردیم. ما هم مثل پدرمان راه و روش پولدار شدن را خوب بلدیم. سیلویو برلوسکونی ، نخست وزیر 65 ساله ایتالیا از مادری خانه دار و پدری کارمند متولد شد.
او در دوران دانشجویی اش با فروش لوازم خانگی مثل جاروبرقی به جمع کردن پول پرداخت تا این که چند سال بعد با گرفتن وام از بانکی که پدرش در آن کار می کرد توانست روز به روز کارش را گسترش دهد.
او اکنون از قدرتمندترین مردان سیاست و تجارت اروپاست ؛ صاحب باشگاه معروف آ.ث.میلان و 5 شبکه تلویزیونی و نیز بزرگترین مرکز نشر کتاب و مجله در ایتالیا.
او 2 بار ازدواج کرده که مارینا و پیرسیلویو که اکنون به اندازه پدرشان موفق هستند - از ازدواج اول اوست.
برلوسکونی پس از جدایی از همسر اولش مدتی بعد یعنی در سال 1990 با بازیگر سابق سینمای ایتالیا، ورونیکا لاریو ازدواج کرد.
3 فرزند کوچک ثمره این ازدواج است. مارینا می گوید: همه ما دوست داریم زندگی خصوصی مان واقعا خصوصی باشد نه من ، نه برادرم و نه مادرم نمی خواهیم مثل بعضی ها زندگی مان همیشه ماجرای اول روزنامه ها باشد.
به همین دلیل هیچ عکسی از ما در سایتها نمی بینید، حتی همسر دوم پدرم و فرزندانش هیچ عکسی در مطبوعات ندارند. مارینا که بتازگی ریاست مدوسا فیلم ، یکی از شرکتهای بزرگ تولید فیلم ایتالیا را نیز به عهده گرفته است ، چند سال پیش با جولیو تاسرا 37 ساله که گفته می شود در بار مشغول بوده ازدواج کرده است.
او مهمترین علاقه در زندگی اش را خرید کردن از خیابان های پاریس می داند. به هر حال زندگی خصوصی نخست وزیر قدرتمند اروپا و خانواده اش همیشه در هاله ای از ابهام بوده است.
او و فرزندانش می گویند که از راه درست و با استفاده از هوش و استعدادشان به این مرحله رسیده اند؛ اما شایعات چیز دیگری می گویند، حتی سالها پیش شایعه شده بود این نخست وزیر محبوب در خرید و فروش مواد مخدر دست داشته است ؛ اما این شایعه ای بود که هیچ وقت ثابت نشد و او امروز همراه دختر و پسرش از قدرتمندترین قطبهای مالی در اروپاست.

مترجم:المیرا صدیقی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها