روز شنبه 24 آوریل ، روز بسیار سختی در زندگی یوهان وریسو بود. او در این روز باید کار مهمی را انجام می داد.
کد خبر: ۴۰۳۵۴

شاید بسیاری از مردم جهان فکر کنند که ازدواج برای یک شاهزاده هلندی کار سختی نباشد اما او مجبور شده بود برای ازدواج با دختر مورد علاقه اش به همه چیز پشت پا بزند.
یوهان وریسو تا همین چند روز پیش شاهزاده هلند بود. طبق قانون هلند برای ازدواج شاهزاده هامی بایستی هزاران نفر تصمیم بگیرند.
اما یوهان وریسو تصمیم گرفته بود تا بر خلاف سنت سلطنتی هلند رفتار کند.
بر اساس قانون ، در صورتی که یک شاهزاده هلندی بخواهد با دختری ازدواج کند اول از همه باید پارلمان این کشور صلاحیت این دختر را برای ازدواج تایید کند. اما که یوهان درخواست ازدواجش را از مابل ویس اسمیت مطرح کرده بود مخالفت های دولت هم با این ازدواج آغاز شده بود. او اگر خواهان ثروت سلطنتی و تاج و تخت بود باید از این ازدواج منصرف می شد.
برای ماهها او با تمامی کسانی که می خواستند این ازدواج صورت نگیرد مبارزه کرده بود. اگر او از خیر ازدواج با مابل ویس اسمیت می گذشت بعد از برادرش الکساندر تاج و تخت پر زرق و برق هلند در انتظار او بود.
البته ین مشکلات تنها منحصر به او هم نیست. حتی ازدواج مادر یوهان که اکنون ملکه هلند است کلی با جنجال صورت گرفته بود.
در سال 1966 بئاتریس هم قصد داشت تا با المولدکلاوس که یک آلمانی بود ازدواج کند. در همان موقع هم ازدواج او با مخالفت شدید دولت مواجه شد. اما بالاخره به هر نحوی که بود جنجال خاتمه یافته بود.
برادر بزرگ یوهان هم نتوانسته بود با دختر مورد علاقه اش به خاطر مخالفت پارلمان ازدواج کند. یوهان وریسو اما تصمیم گرفت که کاری نکند که تا آخر عمر پشیمان باشد.
او بالاخره اعلام کرد که بر خلاف نظر دولت قصد دارد با دختر مورد علاقه اش ازدواج می کند. او در مصاحبه هایش اعلام کرد که هیچ کسی نباید به خود حق بدهد که در زندگی خصوصی فرد دیگری دخالت کند.
او از قانونی که تصمیم داشت همسر آینده اش را برای او انتخاب کند ناراضی بود. یوهان وریسو از قانونی که چندین نفر باید درباره همسر او تصمیم بگیرند خنده اش می گرفت. یوهان وریسو بالاخره تصمیم نهایی اش را گرفت . او تاج و تخت سلطنتی هلند را رها کرد و مراسم عروسی اش را در روز 24 آوریل به راه انداخت.
او حاضر نبود به خاطر به دست آوردن پادشاهی هلند، زندگی اش را تا آخر عمر تباه کند. هر چند که بسیاری از افراد خانواده سلطنتی او را مورد تمسخر قرار می دادند که به خاطر ازدواج با یک دختر معمولی حاضر شده است مقام و ثروت را رها کند.
در دنیایی که هر روز هزاران قتل و جنایت به خاطر مشتی پول انجام می شود کار یوهان وریسو یک کار غیر عادی و عجییب به شمار می رفت.
بالاخره صبح روز شنبه 24 آوریل مراسم عروسی یوهان وریسو و مابل ویس اسمیت با شادی هر دو نفرشان برگزار شد و یوهان وریسو عشق را به سلطنت ترجیح داد.

محمد کرباسی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها