جام جم آنلاین : تعداد مشترکین آهنگ های موبایل 60 میلیون نفر هستند که برای این کار ، حدود نیم میلیارد یورو پرداخت می کنند. در سالهای اخیر ، شرکتهای تلفن همراه برای دسترسی به مبالغ هنگفت ، به تبلیغاتی از قبیل «زنگ تلفن خود را همانطور که دوست دارید انتخاب کنید»
کد خبر: ۳۹۸۲۹
و «موسیقی مورد علاقه خود را برای زنگ تلفن همراه ، انتخاب کنید» روی آورده اند.
به گزارش نشریه تحفه که توسط رایزنی جمهوری اسلامی ایران در آتن منتشر می شود.
از طریق این تبلیغات به مشترکین گفته می شود که با پرداخت 30 سنت برای هر 15 ثانیه ، می توانند موسیقی مورد علاقه خود را به عنوان زنگ تلفن انتخاب کنند و به این ترتیب شرکت های تلفن همراه ، موسیقی را به قیمت بسیار گران به مشترکین خود بفروش می رسانند.
اینگونه تبلیغات از سه سال پیش شروع شده و طبق تحقیقات موسسه MDA انگلیس ، این تبلیغات باعث جلب 40 میلیون مشتری در سال 2003 شد و برآورد می شود که در سال آینده به 60 میلیون برسد.
اعضای رده بالای شرکت های تلفن همراه در یونان می گویند: متقاضیان اشتراک به داشتن آهنگ مورد علاقه خود ، ضمن تماس با یک شماره 10 رقمی و ارسال پیام ، مبلغی حدود 6 الی 10 یورو فقط رای نصب ملودی مورد علاقه خود پرداخت می کنند و به طور مداوم در هر ثانیه 30 سنت بابت هر زنگ به حساب آنها نوشته می شود.
دیمتریس الورا ، مسوول بخش تبلیغات و حق رایت یکی از شرکت های تلفن همراه می گوید: شرکت ما برای دریافت مجوز ، بایستی 27 درصد درآمد خود را به شرکت مخابرات پرداخت کند.
شرکتهای تلفن همراه ، در سال 2001 ، 350 هزار ، در سال 2002 ، 650 هزار و در سال 2003 ، مبلغ 750 هزار یورو از این طریق سود برده اند.
در سال 2002 تعداد متقاضیان این زنگها ، نسبت به سال 2001 صددرصد افزایش یافته است و به نظر می رسد این مشترکین در سال 2003 مبلغ 75 میلیون یورو ، پرداخت می کنند.
شرکت های تلفن همراه دارای 8000 شبکه اینترنتی برای ارائه انواع موسیقی برای زنگهای تلفن همراه هستند و از این طریق درصدد جلب نظر مشتریان خود هستند.
این اقدام شرکت های تلفنی باعث شده است که بازار ارائه CD و انواع دیگر موسیقی با رکود مواجه شود.
ظرف دو سال گذشته فروش CD حدود 30 درصد کاهش یافته و از 5/9 میلیون فروش در سال 1997 به 7 میلیون در سال 2003 رسیده است.

نویسنده : یانیس سولیوتی
روزنامه : کاتی مرینی دسامبر 2003



newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها