مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر برداشت 5/6 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی ، به تصویب شورای نگهبان قانون اساسی نرسید.
کد خبر: ۳۷۹۶۶
به گزارش خبرگزاری فارس ، در جلسه شورای نگهبان به این مصوبه مجلس ایرادهایی وارد شده است . شورای نگهبان قانون اساسی پس از مطابقت این مصوبه با موازین شرع و قانون اساسی ، این مصوبه را در موارد مختلف مخالف قانون اساسی دانست و آن را برای اصلاح دوباره به مجلس شورای اسلامی عودت خواهد داد. شایان ذکر است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه سه شنبه گذشته علاوه بر تصویب درخواست دولت برای صدور مجوز برداشت 4میلیارد و 523میلیون دلار از حساب ذخیره ارزی ، به دولت مجوز دادند 2میلیارد دلار دیگر نیز از این حساب و در مجموع 6میلیارد و 523میلیون دلار از ذخایر ارزی کشور برداشت کند.

  • شورای نگهبان قانون اساسی پس از مطابقت مصوبه برداشت 5/6 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی با موازین شرع و قانون اساسی ، این مصوبه را در موارد مختلف مخالف قانون اساسی دانست و آن را برای اصلاح دوباره به مجلس شورای اسلامی عودت خواهد داد.

  • در پی تصویب این لایحه ، اکثر کارشناسان اقتصادی در مصاحبه ها و اظهارنظرهای کارشناسی ، ضمن اشاره به اثرات منفی این اقدام بر رشد اقتصادی کشور، خواستار تصویب نشدن آن از سوی شورای نگهبان شده بودند. شورای نگهبان قانون اساسی صحت انتخابات هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی را در 24حوزه انتخابیه دیگر تایید و نتیجه انتخابات در حوزه انتخابیه گرمسار را نیز باطل اعلام کرد. به گزارش ایرنا، آیت الله جنتی دبیر این شورا در نامه ای به وزیر کشور اعلام کرد: صحت انتخابات در حوزه های ارامنه جنوب اصفهان ، ساوه و زرندیه ، دشتستان ، برخوار و میمه ، ایذه و باغملک ، بیجار ، شازند ، دهلران ، دره شهر و آبدانان ، سراب ، بندرعباس ، قشم ، حاجی آباد و ابوموسی ، محلات و دلیجان ، ابهر و خرمدره ، بستان آباد ، سمیرم ، استهبان و نیریز ، سقز و بانه ، خمینی شهر ، ارومیه ، گلپایگان و خوانسار ، هشترود و چاراویماق ، سنقر ، مبارکه ، فریدن و فریدون شهر و شهرضا قابل تایید است . در نامه دبیر شورای نگهبان به عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور درباره حوزه انتخابیه گرمسار آمده است : در این حوزه انتخابیه پس از بررسی های لازم و جمع آوری مدارک و اسناد کافی و گزارش های مستند از سوی بازرس اعزامی و تحقیق و تفحص در محل و دقت در نظرات مسوولان منطقه ، تخلفات گسترده بویژه در امر خرید و فروش آرائ در این حوزه محرز شناخته شد و شورای نگهبان رای به ابطال صادر کرد.
    newsQrCode
    ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

    نیازمندی ها