جام جم آنلاین کلر شورت وزیر سابق دولت انگلیس روز پنجشنبه 26 فوریه اعلام کرد: قبل از جنگ عراق ماموران سازمان جاسوسی انگلیس تلفن های کوفی عنان دبیرکل سازمان ملل را شنود می کرده و سپس اطلاعاتی که به دست
کد خبر: ۳۷۲۷۳
می آوردند در اختیار همتایان امریکایی و دیگر کشورهای طرفدار جنگ علیه عراق قرار می دادند.

un2

به گزارش شبکه تلویزیونی TV5 فرانسه ، در پی اظهارات کلر شورت در مورد شنود تماس های تلفنی کوفی عنان توسط سازمان جاسوسی انگلیس ، فرد اکهارت سخنگوی کوفی عنان اعلام کرده در صورت صحت این اظهارات ، کوفی عنان به شدت متاسف خواهد شد ، این یک اقدام غیرقانونی است و چنین کارهایی اعتبار و ماهیت محرمانه گفتگوهای دیپلماتیک را خدشه دار می کند.
وی افزود: رسانه های اطمینان داده اند که مکالمات تلفنی دبیرکل توسط سازمان جاسوسی انگلستان ضبط می شده است و سپس در اختیار سرویس های جاسوسی امریکا قرار می گرفته است.

un1

اکهارت تاکید کرد: از این پس تدابیر امنیتی در سازمان ملل متحد برای جلوگیری از جاسوسی در سازمان تشدید خواهند شد.

un4

اظهارات کلر شورت وزیر سابق دولت انگلیس که در مخالفت با جنگ عراق در ماه گذشته از مقام خود استعفا داده بود می تواند تونی بلر را با بحراق تازه ای مواجه کند.
همچنین ، ریچارد باتلر رئیس سابق بازرسان تسلیحاتی سازمان ملل متحد روز جمعه 27 فوریه گفت ، وی می دانسته است که تلفن هایش شنود می شوند و تردیدی ندارد که همین اقدام نیز در مورد تماس های کوفی عنان انجام گرفته است.
در عین حال شبکه رادیویی ABC استرالیا به نقل از یک منبع ناشناس سرویس های جاسوسی استرالیا خبر داد ، کلیه تماس های هانس بلیکس از طریق تلفن همراهش در تمام مدتی که در عراق بازرسی های تسلیحاتی صورت می گرفتند ، تحت شنود بودند و اطلاعاتی که از این طریق به دست می آمدند میان انگلستان و امریکا ، استرالیا و دیگر متحدان طرفدار جنگ علیه عراق مبادله می شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها