جام جم آنلاین: دو وکیل مدافع ارتش امریکا که وزارت دفاع این کشور آنان را مامور دفاع از یک زندانی گوانتانامو کرده است ، گفتند شیوه ای که امریکا
کد خبر: ۳۷۲۶۰
برای محاکمه افراد مظنون به تروریسم که در زندان گوانتانامو نگهداری می شوند، ابداع کرده ، اساسا غیر عادلانه و به شدت قدیمی و منسوخ است.
به گزارش رویتر از واشنگتن ، ستوان ما فیلیپ ساندل ، افسر نیروی دریایی امریکا که پنتاگون روز 6 فوریه وی را مامور دفاع از «علی حمزه احمد سلیمان ال بهلول» شهروند یمن کرد، گفت ما تقریبا نسبت به همه شیوه های کار کمیسیون نظامی و تاثیری که بر احتمال محاکمه عادلانه موکل ما خواهد داشت ، نگران هستیم.
«مارک بریجز» سرگرد نیروی زمینی امریکا نیز در این کار با فیلیپ همکاری خواهد کرد.
ایالات متحده روز سه شنبه برای نخستین بار رسما دو زندانی خود یعنی ال بهلول و ابراهیم احمد محمود القوسی ، شهروند سودان ، را به توطئه برای ارتکاب جنایات جنگی متهم کرد.
پنتاگون اعلام کرد آنان به وسیله دادگاه های نظامی ، که رسما «کمیسیون نظامی» (به جای دادگاه) خوانده می شوند، محاکمه خواهند شد.
پنتاگون ال بهلول را «تبلیغاتچی» القاعده و محافظ سابق اسامه بن لادن معرفی کرده است.
این نشان می دهد که 700-600 نفر دیگری که در زندان مخوف گوانتانامو نگهداری می شوند، چه اتهام های خفیفی دارند که مهمترین آنان تبلیغاتچی و محافظ بن لادن بوده اند.
مارک بریجز سرگرد نیروی زمینی امریکا گفت دفاعیه او و ساندل نه فقط علیه مدارکی است که علیه ال بهلول ارائه شده بلکه براساس و بنیاد این محاکمه حمله می کند.
بریجز در مصاحبه ای گفت: «ما به خود مقررات و شیوه محاکمه اعتراض داریم.»
اما وی در مورد تاثیر اعتراضات خود و همکارش ابراز تردید کرد و گفت مقررات اجازه انجام اقدامات واقعا مستقلانه را نمی دهد.
او گفت همان مقام پنتاگون که اتهامات علیه موکل او را تایید کرده باید در مورد اعتراضات او و همکارش تصمیم بگیرد.
تشکیل این دادگاه قرون وسطایی از زمان جنگ جهانی دوم در امریکا سابقه نداشته و به گفته بریجز و ساندل مقررات آن نیز متعلق به آن دوره است و به شدت ناعادلانه و منسوخ است.

آزادی 6 زندانی از گوانتانامو
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها