رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: به دلیل برخی تنگ نظری ها ، از سرمایه گذاری و گسترش صنعت توریسم در کشور ما غفلت شده است.به گزارش خبرنگار ما ، آیت الله هاشمی رفسنجانی روز گذشته در همایش مدیران
کد خبر: ۳۷۰۹۵
سازمان ایرانگردی و جهانگردی سراسر کشور با بیان این مطلب افزود: در حالی که سهم عمده درآمد بسیاری از کشورهای دنیا از صنعت توریسم تامین می شود و به گفته مقام معظم رهبری ، توریسم می تواند به صنعت نفت تنه بزند ، از ظرفیت های جذب گردشگر در کشور ما استفاده نشده است . وی گفت : نباید فقط به خاطر گردشگران غربی همه ظرفیت گردشگری کشورمان را نادیده بگیریم . ایران با وجود اماکن مذهبی بی شمار ، می تواند منطقه ای جذاب و مناسب برای سفر و گردشگری شیعیان کشورهای منطقه باشد و قطب گردشگری منطقه محسوب شود ؛ بنابراین سرمایه گذاری با این ایده نتیجه بخش خواهد بود. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که باید زمینه را برای استفاده گردشگران از مواهب طبیعی ایران فراهم کنیم ، اظهار کرد: برای مثال حقیقتا از طبیعت سرسبز شمال و سواحل دریای خزر نتوانسته ایم به درستی استفاده کنیم . هاشمی رفسنجانی با اشاره به ضرورت سرمایه گذاری برای گسترش صنعت گر دشگری گفت : باید تسهیلات سفر ایرانیان مقیم خار ج به کشور را فراهم کنیم.

40 میلیارد تومان برای بازسازی هتلها

همچنین در این مراسم ، رئیس سازمان ایرانگردی و جهانگردی ضمن ارائه گزارشی از راههای توسعه توریسم در کشور از راه اندازی سرویس های امداد خودرو این سازمان در جاده ها به منظور آسایش مردم در ایام نوروز خبر داد. دکتر محمد طه عبدخدایی تلاش برای قرار گرفتن ایران در سبد تبلیغات جهانی را تلاش یک سال اخیر سازمان ایرانگردی و جهانگردی دانست و گفت : با برخی کشورها نظیر لبنان و سوریه برای صدور روادید مشترک مذاکره کرده ایم و در صورت اجرایی شدن آن ، گام بزرگی برای صنعت توریسم برداشته می شود عبدخدایی همچنین از اختصاص 40 میلیارد تومان برای بازسازی هتلها و دفاتر خدمات مسافرتی خبر داد و گفت : با تغییر نگرش به صنعت گردشگری می توان به قله ارتباط جهانی دست یافت .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها