کی گفته بازی سایه سرنوشت (Shadow Of Destinty) یک بازی معمایی است؛ هر کس گفته مطمئن باشید اشتباه کرده. بازی سایه سرنوشت جزو بازیهای ماجرایی به حساب می آید. هیچ گونه معما یا پازلی هم ندارد.
کد خبر: ۳۵۲۵۸
بازیهای ماجرایی همیشه یک داستان جذاب و جالب دارند و شما با هدایت کردن شخصیت اول داستان ، ماجرا را پیش می برید.
معمولا در این گونه بازیها خبری از جنگ و دعوا و بزن بزن و خشونت نیست.
نکته دیگر این که باید کمی به زبان انگلیسی هم تسلط داشته باشید. چون معمولا در بازی کاری جز صحبت کردن با مردم و خواندن یادداشت های آنها ندارید; ولی سبک ماجرایی یکی از قدیمی ترین (شاید اولین) سبک بازیهای رایانه ای است که زیبایی ها و جذابیت های خاص خود را دارد. اما سایه سرنوشت یک سر و گردن از همه بازیهای ماجرایی دیگر بالاتر است. به چند دلیل.
اولین دلیل: داشتن یک داستان بسیار جالب است که در بازیهای دیگر کمتر دیده بودیم.
داستان بازی درباره جوانی به نام آیک است که در یک شهر کوچک با قدمت تاریخی زندگی می کند. در مقدمه بازی می بینیم که آیک از خانه در می آید, ولی از سوی یک نفر که او را نمی بینیم کشته می شود!
به این می گویند یک شروع هیجان انگیز برای یک بازی ماجرایی: همان اول بازی نقش اول داستان کشته می شود.اما یک موجود آدم نمای عجیب و غریب به نام هومونکولس که تا آخر بازی معلوم نمی شود زن است یا مرد، آیک را زنده می کند و به او دستگاهی می دهد که بتواند با آن به زمان گذشته برگردد.
اولین وظیفه آیک این است که به نیم ساعت قبل از کشته شدن خودش برگردد و کاری کند که این بار قاتل نتواند به مقصود خود برسد. در مرحله اول بازی باید سعی کنید کاری کنید که مردم در میدان شهر (جایی که آیک کشته می شود) جمع شوند تا در شلوغی قاتل به آیک نزدیک نشود.
همین طور در مراحل بالاتر هم باید کاری کنید تا آیک از دست قاتل فرار کند و بالاخره بتواند هویت او را کشف کند. در میانه مراحل , آیک مجبور می شود به گذشته سفر کند و ریشه این معما را در 500 سال پیش در خانه یک کیمیاگر پیدا کند.
یکی از نکات بسیار جالب بازی هم مسافرت در دوران گذشته و دیدن همان شهر در دوران دیگر است. در واقع شما می توانید شهر را در 5 دوره مختلف زمانی ببینید و با مردم آن صحبت کنید.
همچنین می توانید در دوران گذشته کارهایی انجام دهید که اثر آن در زمان حال قابل مشاهده باشد.
مثلا 400 سال پیش ، شهردار را راضی کنید بجای یک درخت ، در میدان شهر گل بکارد. در نتیجه در زمان حال دیگر خبری از درخت 400 ساله اول بازی نخواهد بود!
یا با پدربزرگ صاحب موزه در زمان گذشته صحبت کنید و قبل از این که موزه را بسازد، او را راضی کنید تا به جای موزه ، ساختمان خود را به یک کتابخانه تبدیل کند.
ولی یکی دیگر از عوامل جذابیت بازی که آن را از دیگر بازیهای ماجرایی متمایز می کند، این است که بازی یک جور مشخص تمام نمی شود; بلکه بر حسب تصمیم هایی که شما در حین بازی می گیرید و نحوه بازی کردنتان ، 6 پایان مختلف برای داستان در نظر گرفته شده که هر کدام آنقدر جالب هستند که بعد از دیدن یکی مشتاق شوید پایان دیگری را هم ببینید.
در همه مراحل , به تمام چیزها دقت کنید و زود از کنار اشیاء اطراف رد نشوید.
در پایان هر مرحله به شما نشان داده می شود که چند درصد از کارهایی که امکان داشته در آن مرحله انجام بدهید را انجام داده اید. معمولا بار اول بیشتر از 30 تا 40 درصد کارها را نمی توانید انجام بدهید!
گرافیک بازی سه بعدی و به صورت سوم شخص است. یعنی شما شخصیت تحت کنترل خود را در تصویر می بینید. باید یادآوری کنم که بعضی وقتها ممکن است با انجام داد یک کار غیر عادی باعث شوید ترتیب زمان به هم بخورد و در نتیجه شما هم Game Over شوید!
مثلا رفتن به گذشته و رابطه برقرار کردن با خود آیک در گذشته یکی از این موارد است. برای بازی کردن سایه سرنوشت بهتر است کارت گرافیکی 32 مگابایتی داشته باشید تا بتوانید از گرافیک جالب آن هم لذت ببرید.

سید طه رسولی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها