باتری در مدار، تولید بار الکتریکی می کند. وقتی یک باتری تمام می شود، الکترون ها (بارهای الکتریکی) ذخیره شده در آن تمام می شود.
کد خبر: ۳۴۵۴۴
وقتی باتری را شارژ می کنیم ، یعنی تعدادی الکترون در آن ذخیره می کنیم این الکترون ها وقتی باتری در مدار قرار می گیرد آزاد می شوند و جریان الکتریسیته تولید می کنند.
باتری منبع بار نیست ، منبع انرژی است و در مدار هیچ بار جدیدی تولید نمی کند، بلکه انرژی آزاد شده از سوی باتری ، الکترون های موجود در مدار را به حرکت در می آورد. تمامی اجزای یک مدار از مواد رسانای الکتریکی ساخته شده اند.
یک ماده رسانا، یعنی ماده ای که تعدادی از الکترون های آن وابستگی کمی به اتم دارند، اگر به این الکترون ها انرژی بدهیم ، حرکت می کنند و از یک اتم به اتم دیگر می پرند.
به حرکت الکترون ها (یا در حالت کلی تر بارهای الکتریکی) جریان الکتریسیته می گوییم. در یک باتری ، مقداری انرژی به صورت شیمیایی ذخیره شده است ، وقتی یک باتری را در یک مدار وارد می کنیم ، انرژی ذخیره شده در آن آزاد می شود و همه الکترون ها تقریبا به صورت آنی شروع به حرکت می کنند.
در هر لحظه ، تعداد الکترون هایی که از یک سر وارد باتری می شوند، با تعداد الکترون های خارج شده از سر دیگر برابرند.
در حقیقت ، جریان الکتریسیته مثل وزش باد است. وقتی باد می وزد ملکول های هوای جدیدی تولید نمی شود. ملکول های هوای موجود حرکت می کنند و همان طور که باد می تواند روی اجسام کار انجام دهد، جریان الکترون ها هم باعث گرم شدن یا تولید نور یا... می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها