بازی دزدهای دریایی کارائیب یکی از آن بازیهایی است که واقعا احتیاج به معرفی دارد. ممکن است بعضی ها با شوق و ذوق بازی را به هوای یک بازی ماجرایی که از روی فیلم پرفروش آن ساخته شده بخرند
کد خبر: ۳۳۳۸۰
و پس از یک ساعت گوش کردن به سخنرانی ها و منوهای تو در تویی که روند بازی را آموزش می دهند ، نه اثری از جانی دپ ببینند نه کیت ریچاردز و حسابی توی ذوقشان بخورد!.
اصولا در این بازی هیچ خبری از داستان و شخصیت های فیلم نیست. بهتر است بگوییم بازی دزدهای دریایی کارائیب غیر از اسمش هیچ چیز مشترکی با فیلمی که با همین عنوان در سینماها در حال اکران است و طرفداران زیادی هم پیدا کرده ، ندارد.
اما این دلیل نمی شود که از بازی بد بگوییم. اتفاقا بازی دزدان دریایی کارائیب یکی از بازیهای خوش ساخت در سبک خود به شمار می رود.
سبک بازی ماجرایی نیست ، بلکه نقش آفرینی از نوع پرزد و خورد
(Action RPG) است. ممکن است عنوان این سبک شما را یاد بازیهایی مانند گروم بیندازد؛ اما باید بگوییم دزدان دریایی کارائیب یک سر و گردن از دیگر بازیهای این سبک بالاتر است.
دلیل آن هم متنوع بودن بازی است. خصوصا بخشهایی از بازی که باید در کشتی خود با کشتی های دشمن مبارزه کنید. دزدان دریایی کارائیب را می توانید شماره دوم یک بازی دیگر در همین سبک که چند سال پیش در بازارها فروش خوبی کرد و Sea Dogs نام داشت ، بنامید.
شما در بازی نقش کاپیتان یک کشتی جنگی را ایفا می کنید که در دریای کارائیب و در سال 1860 زندگی می کند. معمولا شما را برای ماموریت های مختلف استخدام می کنند و در حین انجام ماموریت که پاداش مخصوص خود را دارد، می توانید با حمل ونقل بار، تجارت هم بکنید.
البته همه چیز به همین سادگی هم نیست. در آن زمان دریای کارائیب ، مرکز جنگهای دریایی بین کشورهای مختلف مانند اسپانیا، فرانسه و انگلیس بوده است. تازه دزدهای دریایی را هم به این فهرست اضافه کنید تا بفهمید که دریاها آنقدرها هم امن نیستند و برای زنده ماندن باید کشتی و افراد خود را کاملا مجهز کنید.
پس از پول جمع کردن ، اولین کاری که باید انجام دهید، تجهیز افراد با بهترین سلاحهاست. البته در این حالت کشتی تان هم جزو افراد به حساب می آید و باید برای کشتی هم توپ و وسایل دفاعی مناسب تهیه کنید. حتی در مواقعی مجهز کردن کشتی مهمتر است.
یکی از وسایل مهم بازی ، یک دوربین چشمی ساده است که داشتن دوربین قوی تر مساوی است با دقت بیشتر در نشانه گیری دشمن. در کنار سلاح و وسایل دفاعی ، چیزهای زیادی در هر بندر و فروشگاه های هر شهر پیدا می شود که می توانید آنها را بخرید و در بندر دیگر با قیمت بیشتر بفروشید.
افراد شما مانند هر بازی نقش آفرینی دیگری ، با انجام ماموریت های مختلف و شرکت در نبردها، تجربه کسب می کنند و می توانند کم کم مهارت های جدیدی را یاد بگیرند.
این که هر کس در چه زمینه ای پیشرفت می کند به شما بستگی دارد. مبارزه ها در دزدان دریایی کارائیب 2 جور اتفاق می افتند.
یا مبارزه های تن به تن است که در آنها باید در حالت سوم شخص و یا اول شخص ، کاپیتان را هدایت کنید و با شمشیر و تفنگ با دشمن ها مبارزه کنید.
حالت دوم وقتی است که با کشتی خود به یک کشتی دشمن برخورد کنید. در این حالت مبارزه میان 2 کشتی با شلیک توپها انجام می شود. هدایت کشتی و دور کردن آن از تیررس توپهای دشمن یکی از اولین مهارت هایی است که باید در این گونه مبارزه ها یاد بگیرید. در حالی که مبارزه های میان 2 کشتی بسیار جالب و هیجان انگیز هستند، مبارزه های تن به تن آنقدرها خوب از آب درنیامده اند.
کنترل شخصیت ها در هنگام شمشیر بازی اصلا راحت نیست و دشمن های نه چندان باهوش بازی هم با تکرار کردن حرکات اعصاب خورد کن خود، مبارزه های تن به تن را غیرقابل تحمل می کنند.
بد نیست از گرافیک نسبتا خوب بازی هم صحبت کنیم. افکت های آب برای دریا در وضعیت های مختلف هوا بسیار خوب از آب درآمده اند؛ ولی طراحی شخصیت ها کمی ضعیف است.
البته این موضوع با توجه به این که تعداد شخصیت های بازی بسیار زیاد است چندان دور از انتظار نیست. بازی دزدان دریایی کارائیب از دسته بازیهای نقش آفرینی است که ممکن است شما را یکی دو هفته گرفتار خود کند. البته اگر بتوانید مبارزه های تن به تن را تحمل کنید.
برای بازی کردن دزدان دریایی کارائیب به پردازنده پنتیوم 3، 128 مگابایت RAM و کارت گرافیک 32 مگابایتی احتیاج دارید.

سید طه رسولی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها