اگر اختراع جدید دانشمندان نیوزیلندی به ایران برسد ، دیگر شما را برای آن که میوه کال خریده اید ، سرزنش نمی کنند.چرا که 2 دانشمند نیوزیلندی برچسبی ساخته اند که اگر آن را به میوه بزنید
کد خبر: ۳۲۸۸۳
، به رسیده بودن میوه پی می برید و می توانید میوه ها را اول یکی یکی امتحان کنید و سپس آنها را درون سبد بیندازید.
به این ترتیب میوه هایی را که اکنون رسیده اند و قابل خوردن هستند، از میوه هایی که تا چند روز آینده می رسند جدا می کنید.
کیت شاروک و رون هنزل ، طی 5سال تحقیق ، این برچسب حسگر را ساخته اند. این برچسب ها بر اثر ترکیبات معطری که میوه موقع رسیدن از خود متصاعد می کند ، تغییر رنگ می دهند و با توجه به همان تغییر رنگ است که خریدار متوجه می شود ، میوه رسیده است یا نه.
این برچسب که اولین فناوری در نوع خود در جهان محسوب می شود ، در حال حاضر برای میوه گلابی ساخته شده است و تحقیقات بیشتر برای ساخت برچسب های مخصوص میوه کیوی ، آوکادو و هندوانه نیز در دست انجام است.
این برچسب که در حال حاضر برای آزمایش گلابی های سبز استفاده می شود ، در ماه سپتامبر در 3 میوه فروشی آکلند مورد آزمایش قرار می گیرد. شاروک ، علت اصلی ساخت این برچسب های حسگر را دشواری در تعیین رسیده بودن میوه ها برای خریداران عنوان کرد.
گلابی برخلاف سیب قبل از آن که طعم مطلوب خود را به دست بیاورد ، باید نرم شود ؛ به همین دلیل خریداران معمولا موقع انتخاب با فشار دادن میوه ها به آنها آسیب می رسانند ؛ کاری که بعد از استفاده از این برچسب ها انجام نخواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها