شورای عالی آموزش و پرورش در مصوبه دویست و نود و نهمین جلسه کمیسیون معین ، ارائه شیوه نیمسالی واحدی نظام جدید متوسطه در سال تحصیلی 82 - 83 را به تصویب رساند.
کد خبر: ۳۱۹۰۵
به گزارش وزارت آموزش و پرورش ، طبق این مصوبه به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می شود در سال تحصیلی 82 - 83 برای دانش آموزانی که در شیوه نیمسالی واحدی نظام جدید متوسطه موفق به اتمام تحصیلات خود نشده اند، امکان ادامه تحصیل به شیوه مذکور را از طریق واحدهای آموزشی بزرگسالان و یا به صورت داوطلب آزاد فراهم کند. براساس این گزارش ، در صورت این که امکان تشکیل کلاس در مدارس بزرگسالان فراهم نبود، ثبت نام و ارائه واحد به صورت غیرحضوری بدون مانع است . این قبیل دانش آموزان مجاز هستند منحصرا در 3نوبت امتحانی سال تحصیلی 82 - 83 در امتحان دروس مربوط شرکت کنند و در صورتی که تا پایان شهریور 83 فارغ التحصیل نشوند ، ادامه تحصیل آنان پس از تطبیق دروس گذرانده با شیوه سالی واحدی امکانپذیر خواهد بود. همچنین برنامه ریزی و طراحی سوالات امتحانات نهایی مشمولان این مصوبه توسط اداره کل سنجش و ارزشیابی تحصیلی وزارت آموزش و پرورش به صورت متمرکز صورت می گیرد.

فرهنگیان در آزمون کارشناسی ارشد
از سهمیه اختصاصی برخوردار شدند

در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی سال 83 (دوره های کارشناسی ارشد) یک سهمیه به فرهنگیان واجد شرایط در رشته های موردنیاز آموزش و پرورش ، در دانشگاه های دولتی اختصاص یافت . به گزارش وزارت آموزش و پرورش ، متقاضیان برای استفاده از این سهمیه باید در استخدام رسمی این وزارتخانه و متقاضی ادامه تحصیل در رشته های مرتبط با مدرک تحصیلی دوره لیسانس ، پست مورد تصدی و یا رشته مورد تدریس موظف خود باشند. براساس این گزارش ، ثبت نام و ادامه تحصیل فرهنگیان در رشته های غیرمرتبط با مدرک کارشناسی به شرط تحصیل در رشته های موردنیاز آموزش و پرورش ، مطابق فهرست رشته های تعیین شده و یا رشته ای که استان اعلام نیاز می کند با موافقت شورای برنامه ریزی استان بدون مانع است . همچنین فرهنگیان متقاضی استفاده از سهمیه و ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد باید قبل از ثبت نام در آزمون با مراجعه به سازمان آموزش و پرورش ضمن اطلاع از رشته های موردنیاز، فرم مربوط را دریافت و تکمیل کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها