رهبر معظم انقلاب در دیدار شرکت کنندگان در همایش مجمع جهانی اهل بیت (ع) در تهران گفتند: علاج واقعی تمام مشکلات کنونی دنیای اسلام ، حفظ و تقویت روحیه و هویت اسلامی
کد خبر: ۳۰۱۱۷
است .
به گزارش واحد مرکزی خبر ، ایشان با اشاره به این که با تشکیل نظام اسلامی در ایران پرچم آزادی خواهی ، استقلال طلبی و مبارزه برای عدالت در دست پیروان اهل بیت علیهم السلام قرار گرفته است ، افزودند: شیعیان همواره منادی وحدت اسلامی بوده اند و جمهوری اسلامی ایران با توجه به این مساله ، دفاع از امت اسلامی را وظیفه خود می داند. حضرت آیت الله خامنه ای ، با اشاره به تلاش استکبار جهانی و در راس آن امریکا برای محو روحیه اسلامی در میان مسلمانان ، بر لزوم ارتباط بیش از پیش همه مسلمانان به ویژه پیروان اهل بیت علیهم السلام تاکید کردند و افزودند: شهید بزرگوار مرحوم آیت الله سیدمحمدباقر حکیم از فعالان مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام بود و با تلاش و مجاهدت خود توانست مرکز وحدت کلمه و تمرکز عواطف و افکار ملت عراق حول محورهای اساسی شود. ایشان مهمترین مشکل کنونی مردم عراق را حضور اشغالگران دانستند و تاکید کردند: اگر به ملت عراق اجازه داده شود تا حکومت و قانون اساسی را براساس اختیار و عقاید خود برگزیند ، قطعا کشور خود را بخوبی اداره خواهند کرد.

خاتمی : زمینه های پیدایش تروریسم ابتدا باید محکوم شوند

رئیس جمهوری نیز در این اجلاس گفت : قبل از این که تروریسم را محکوم کنیم ، ابتدا باید زمینه های پیدایش تروریسم را که همانا تبعیض ، اشغال ، سرکوب و تحقیر انسان است ، محکوم کرد. به گزارش واحد مرکزی خبر ، سیدمحمد خاتمی افزود: باید زورمداران فسادآفرینی را که تبعیض ، اشغال ، سرکوب و تحقیر انسان را پیشه خود می سازند ، محکوم کرد. رئیس جمهوری به حضور جریان ها و افرادی که در جهان اسلام ، با توسل به زور برای تحمیل دیدگاه هاو نظرات خود گام برمی دارند، اشاره کرد و گفت : کم نیستند در دنیای اسلام قشری گرایان و واپسگرایان خشونت پیشه ای که هیچ راهکاری را جز توسل به زور برای تحمیل دیدگاه های تنگ خود نمی شناسند. وی با تاکید به این که تشیع پویا و بیدار ، تاوان خشونت گرایی را می پردازد ، گفت : نگذاریم امت اسلامی تاوان خشونت گرایانی را بپردازد که به نام اسلام ، دست به ترور می زنند. وی با اشاره به نقش حوزه های علمیه و بویژه حوزه نجف اشرف در بسط و نشر معارف حقه و گسترش عقلانیت در دنیای اسلام و تحکیم و بسط معارف اصیل اسلامی و شیعی ، اظهار کرد: متاسفانه حوزه علمیه نجف در زمان صدامیان ، تحت بدترین فشارها قرار گرفت و در دوران اشغال عراق نیز هدف حمله دشمنان ملت عراق و تشیع است . رئیس جمهوری ، یاد و خاطره آیت الله شهید «محمدباقر حکیم» را گرامی داشت و از این شهید به عنوان ، انسانی روشن بین ، متقی ، دعوت کننده به وحدت و پرهیزدهنده از فرقه گرایی و مدافع حقوق ملت عراق یاد کرد.

حکیم : رفتار اشغالگران با
مستندسازان ایران منطقی نبوده است

همچنین در حاشیه این اجلاس ، رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق گفت : ما بشدت پیگیر سرنوشت مستندسازان ایرانی هستیم ؛ زیرا معتقدیم رفتار اشغالگران با آنان منطقی نبوده است . سید عبدالعزیز حکیم در پاسخ به پرسشی درباره نحوه تامین امنیت زایران ایرانی و تصمیم های شورای حکومت انتقالی عراق دراین باره اظهار کرد: این موضوع بسیار مهم ، در کمیته های مختلف این شورا در حال بررسی است و تلاش ما این است که زایران ایرانی به سهولت زیارت امام رضا (ع) در مشهد بتوانند اماکن متبرکه در عراق را زیارت کنند. حکیم درباره کنفرانس مادرید و روند بازسازی عراق گفت : بازسازی عراق آغاز شده است و ایران می تواند نقش مهمی در این روند داشته باشد و اکنون که به تصمیم شورای حکومت انتقالی عراق راه سرمایه گذاری در عراق باز شده است ، به نفع ایران و شرکتهای ایرانی است که در این جریان مشارکت کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها