هر روز که از اشغال کشور عراق به وسیله نظامیان امریکایی می گذرد روند مخالفت ها با ادامه حضور آنان در این کشور افزایش می یابد و این نکته ای است که مقامات کاخ سفید از آن بخوبی مطلعند.
کد خبر: ۳۰۱۰۹
از یک طرف در شورای امنیت ، شماری از کشورها سد آهنینی در قبال تصویب هرگونه قطعنانه ای که به ادامه حضور نظامیان امریکایی در عراق مشروعیت می بخشد ، تشکیل دادند و از طرف دیگر ، بر خشم و اندوه افکار عمومی امریکا نسبت به بالا رفتن شمار کشته شدگان در درگیری های فزاینده در داخل عراق افزوده شده است و این در حالی است که جورج بوش هر روز به خلق بهانه ها و استدلال های واهی برای توجیه حمله خود به عاق علیرغم اطلاع از این موضوع که رژیم صدام خطر آنی برای منافع امریکا نداشته است ، مبادرت ورزیده است .
می توان حدس زد که امریکایی ها نیاز به جنجال آفرینی تازه در سطح مناطق بحرانی جهان ، نظیر فلسطین اشغالی دارند که تا حدودی بتوانند اذهان را نسبت به آنچه که در داخل امریکا می گذرد ، منحرف نمایند.
از اینرو ، گمان می رود امریکایی ها قبلا پشتیبانی خود را از حمله اسرائیل به خاک سوریه اعلام کرده بودند و به همین دلیل ، خویشتنداری سوریه و عدم پاسخ مشابه آن به اسرائیل ، ناخرسندی پنهانی کاخ سفید را در پی داشته است .
سوری ها مطلعند که واکنش نظامی هر چند محدود آنان ، شعله یک جنگ دیگری را خواهد افروخت و در این میان ، مساله اشغال عراق و همچنین ادامه ستم علیه مردم فلسطین ، به مسائل ثانویه در سطح افکار عمومی جهان مبدل خواهد شد و از اینرو ، عدم واکنش آنان ، این فرصت را از محافل بحران ساز کاخ سفید و تل آویو ، سلب کرد.
اکنون تکاپوی مقامات کاخ سفید برای دست زدن به روشنگری عمومی درباره مسائل عراق ، نگرانی و دلواپسی آنان را از سلب اعتماد عمومی نشان می دهد.
آنان دیر یا زود ، تصمیم خود را در فراخوان نیروهای اشغالگر خود از عراق اتخاذ خواهند کرد اما باید پرسید آیا تا امروز تعداد کشته شدگان امریکایی به همین مرز فعلی متوقف خواهد شد؛

یوسف غروی


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها