جام جم آنلاین - هزاران نفر از نمازگزاران شیعه ، روز جمعه 15 اوت ، مراسم نمازجمعه را در کنار دکل مخابراتی واقع در محله شهر صدر برگزار کردند تا اعتراض خود نسبت به اقدامات امریکایی ها
کد خبر: ۲۷۶۳۳
در روز چهارشنبه 13 اوت برای از جا درآوردن یک پرچم سیاه که بر فراز این دکل افراشته بود و به درگیری مردم با سربازان امریکایی انجامید را نشان دهند.
در این درگیری سربازان امریکایی به سوی شیعیان آتش گشوده که بر اثر آن یک کودک جان خود را از دست داد و 4 نفر مجروح شدند.
به گزارش رادیو بین المللی فرانسه ، شیخ عبدالهادی التراجی ، در خطبه های نمازجمعه به اشغال عراق توسط امریکا اعتراض کرد.

وی گفت : ما می دانیم که امریکایی در جهت منافع عراق نیامده اند ، ما به اندازه افرادی که با نیروهای امریکایی همکاری می کنند ، ساده لوح نیستیم.
وی افزود: امریکا یک سازمان خیریه نیست و آنها کشور ما را برای ثروتهای آن اشغال کرده اند.
شیعیان که از همه مناطق محله پرجمعیت و محروم شهر صدر در نمازجمعه شرکت کرده بودند ، در پایان این مراسم دست به راهپیمایی زده و شعار می دادند:«ما به یک انقلاب مانند سال 1920 دست خواهیم زد» (اشاره به انقلاب شیعیان علیه اشغال انگلیس) ، «ما دشمنان پیامبر را شکست خواهیم داد» ، «زنده باد حوزه».

همچنین در جریان برگزاری مراسم نمازجمعه ، تراکت هایی میان نمازگزاران پخش شد که در آنها «تهاجم نیروهای امریکایی علیه اسلام» محکوم شده بود.
درپی حادثه روز چهارشنبه ، مقامات امریکایی از علمای شیعه عذرخواهی کردند ، اما ایشان عذرخواهی امریکایی ها را کافی ندانسته و آن را نپذیرفتند.

تظاهرات ضدامریکایی پس از نماز جمعه در بغداد
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها