جام جم آنلاین- مرگ عجیب و نابهنگام گوسفند شبیه سازی شده ایرلندی به علت ابتلای او به بیماری زودرس درد مفاصل , این پرسش را در اذهان برانگیخت که آیا جانوران همانندسازی
کد خبر: ۲۷۵۳۰
شده زودتر از همنوعانشان بیمار یا پیر می شوند.
پژوهشگران با توجه به این موضوع و بررسی نمونه های مختلف معتقدند بیشتر جنینهایی که به روش همانند سازی شده به وجود می آیند دوره جنینی خود را به صورت کامل طی نمی کنند و همین باعث بروز بیماریهایی ژنتیکی و یا آمادگی برای ابتلا به بیماری در این جانداران می شود.
پژوهشگران دانشگاه کمبریج در انگلستان با عکسبرداری از جنین جانداران و تطبیق آنها با جنین جانوران شبیه سازی شده , استنتاج کرده اند که علائم خاصی تکاملی در جنینهای همتاسازی شده در حالت عادی خود قرار ندارند.
این ناهنجاری در اغلب موارد مانع رشد و شکلگیری جنین می شود و به همین دلیل پژوهشگران دانشگاه کمبریج معتقدند این اتفاق سبب می شود که ناهنجاریهایی خاص ایجاد شده و خود را در آینده نشان بدهند.
به گفته این پژوهشگران صدها جاندار شبیه سازی شده که پس از دالی به وجود آمده اند در حال نزدیک شدن به میانسالی اند و باید منتظر بروز ناهنجاری در آنها بود در حالیکه علت اصلی بروز این ناهنجاریها همچنان پنهان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها