وزیران امور خارجه روسیه و فرانسه از ایران خواستند پروتکل الحاقی را امضاء کند و بار دیگر اعتماد جهانیان را نسبت به این که برنامه های هسته ای ایران صلح آمیز است ، به سوی خود جلب کند.
کد خبر: ۲۶۱۳۶
به گزارش ایسنا ، ایگور ایوانف ، وزیر امور خارجه روسیه ، پس از دیدار با همتای فرانسوی اش ، در یک کنفرانس خبری اظهار کرد: ما خواهان همکاری بیشتر ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی بویژه در زمینه امضای پروتکل الحاقی هستیم . وی در ادامه افزود: روسیه از دیدار البرادعی از ایران استقبال می کند و امیدوار است که این مذاکرات هرگونه نگرانی باقیمانده درباره برنامه های هسته ای ایران را از میان ببرد. هر چه این نگرانی ها زودتر برطرف شود، احتمال همکاری های بیشتر با ایران در تمامی زمینه ها بویژه استفاده صلح آمیز از قدرت هسته ای بیشتر خواهد شد. دومینیک دو ویلپن ، وزیر امورخارجه فرانسه نیز گفت : این به عهده ایران است که با انجام اقدامات مناسب ، اعتماد جهانیان را جلب کند و این کار را بویژه از طریق امضای پروتکل الحاقی می تواند انجام دهد.

یک مقام امریکایی :
می خواهیم تمام فعالیت های هسته ای ایران متوقف شود

یک کارشناس امریکایی نیز در این خصوص ضمن بیان این که حتی اگر ایران پروتکل الحاقی را امضاء کند امریکا راضی نخواهد شد ، افزود: ما می خواهیم که تمام فعالیت های هسته ای ایران متوقف شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها