در حالی که محمد البرادعی ، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی وارد تهران شده ، دولت امریکا اتهام تازه ای را به ایران وارد کرد و از آنچه که آن را تهدید منافع ملی واشنگتن دانست ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۲۶۰۷۵
یک مقام دفتر البرادعی به ایرنا گفت که در این سفر گلد اشمی د، معاون و مدیر بخش سیف گارد ، آژانس و مارکت گوزدکی ، سخنگو و رئیس بخش مطبوعاتی آژانس ، البرادعی را همراهی می کنند. البرادعی که به دعوت رسمی سازمان انرژی اتمی ایران به تهران سفر می کند ، در این دیدار یک روزه با مقامات ایرانی در زمینه برنامه های هسته ای تهران و نقطه نظرات شورای حکام گفتگو می کند. شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی 29خرداد در پایان نشست خود در وین با انتشار متنی بر امضای پروتکل الحاقی از سوی تهران و اجازه برای نمونه برداری از مناطق مختلف توسط کارشناسان تاکید کرد. البرادعی نیز در نشست شورای حکام (هیات مدیره آژانس) در وین گفته بود که آژانس انرژی اتمی به همکاری های آینده ایران کاملا اعتماد و اطمینان دارد. مقامات جمهوری اسلامی ایران ضمن بااهمیت خواندن سفر البرادعی به تهران اعلام داشتند که ایران همواره به پروتکل الحاقی نگاه مثبت و جدی داشته است . محمد البرادعی اخیرا در رم به رویتر گفت که در صورت موافقت ایران برای شفاف سازی بیشتر برنامه های هسته ای خود ممکن است محدودیت های بین المللی درباره ارائه فناوری هسته ای به این کشور برداشته شود.

اتهام تازه امریکا

امریکا با این ادعا که توسعه برنامه های موشکی ایران تهدیدی برای منافع واشنگتن در منطقه خاورمیانه است ، ابراز نگرانی کرد. به گزارش ایرنا، ریچارد بوچر سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز دوشنبه در پاسخ به سوال مربوط به آزمایش موشک شهاب - 3 گفت : «ما همواره نسبت به برنامه های موشکی ایران نگران بوده ایم .ما شاهد تلاش ایران برای توسعه دادن به توانائی های موشکی آن کشور هستیم که برای منطقه و منافع ایالات متحده در منطقه تهدید می باشد». بوچر گفت : ایران در زمینه برنامه های موشکی در دو دهه اخیر فعال بوده است و اکنون در مرحله پایانی توسعه موشک بالستیک شهاب - 3 با برد بیش از یک هزار کیلومتر قرار دارد. سخنگوی وزارت خارجه امریکا افزود: ما همچنان با همکاری دیگران به مساله تلاش های ایران در زمینه توسعه توانایی موشکی خواهیم پرداخت سعی داریم در این زمینه با کشورهای همفکر خود از نزدیک کار کنیم . دور تازه جنگ روانی بر ضد جمهوری اسلامی ایران هنگامی از هفته پیش شروع شد که روزنامه صهیونیستی هاآرتص مدعی شد با آزمایش موشکی شهاب - 3 ، اسراییل نیز در تیررس این موشکها قرار دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها