رئیس جمهوری در همایش سراسری مسوولان عالی دستگاه قضایی کشور گفت : رسالت اصلی قوه قضاییه در نظام اسلامی ، ایجاد امنیت برای آحاد جامعه و ناامن کردن زندگی برای مجرمان و کسانی است که امنیت مردم را مختل
کد خبر: ۲۵۶۰۳
می کنند.
به گزارش خبرنگار ما ، سیدمحمد خاتمی ، پایمال شدن حقوق عامه را خطری بزرگ برای جوامع دانست و تصریح کرد: تمام مفهوم عدل ، عدالت اقتصادی نیست و دفاع از حرمت ، حیثیت و آبرو و آزادی انسان نیز مهم است و باید رعایت شود.رئیس جمهوری عدالت را مفهومی با معیار عام خواند و با مردود دانستن نسبی بودن عدالت افزود: گرچه نگرش انسان با تحولات جهان تغییر می کند، ولی عدالت و حق مطلق در جهان ریشه ای یکسان دارند و ممکن است به تناسب تحولات جهان ، مصادیق عدل متفاوت شود. وی همچنین حقوق بشر مطرح در جهان امروز را دستاوردی بسیار ارزنده برای بشر در قرون متمادی دانست و اضافه کرد: اختلاف نظر درباره حقوق بشر، ریشه در اختلاف دیدگاه جوامع به انسان و حقوق اوست و بعضی از ایراداتی که به ما می گیرند نیز ناشی از همین اختلاف دیدگاه است . رئیس قوه مجریه گفت : سخن این است که چرا دیگران که زور و قدرت دارند، در تلاشند مبانی خود را به دیگر ملتها تحمیل کنند، مبانی به پیشرفت مادی و صنعتی مربوط نیست و باید همواره به آن حرمت نهاده شود. خاتمی به مشکلات اقتصادی دولت برای تامین مسائل مالی قضات ، معلمان و استادان دانشگاه اشاره کرد و گفت : در شرایطی که قاضی باید غیر از دغدغه اجرای عدالت ، دغدغه دیگری نداشته باشد، متاسفانه در کشور ما به علت مشکلات ریشه ای در اقتصاد و کمبودها، نتوانسته ایم به این مهم ، آن طور که باید، رسیدگی کنیم . وی به تلاش قوای سه گانه برای مبارزه با فقر، فساد و تبعیض اشاره کرد و افزود: برای پیگیری دستور مقام معظم رهبری درباره مبارزه با فقر، فساد و تبعیض ، اقدامات مفیدی صورت گرفته که شایسته است این اقدامات برای جامعه بازگویی شود.

انتظار خاتمی از دانشجویان

همچنین رئیس جمهوری تاکید کرد: با خشونت ، رفتارهای غیرقانونی و اعمال خودسرانه از سوی هر کس که باشد، باید عادلانه و در چارچوب قانون برخورد شود. به گزارش ایرنا، سیدمحمد خاتمی در پایان جلسه هیات دولت در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در این مملکت انتقاد و حتی اعتراض باید آزادانه و البته در چارچوب قانون باشد. وی افزود: هیچ نظامی از آشوبگری و برخوردهای خودسرانه ای که با دانشجویان و دیگران صورت می گیرد ، حمایت نمی کند و از دانشجویان نیز انتظار می رود تا در چارچوب رفتارهای مدنی حرکت کنند.

خروج از قانون با هر انگیزه ای خلاف است

رئیس جمهوری دیروز در اجتماع مردم شهریار با اشاره به بزرگنمایی برخی از کمبودها و نقص ها در جامعه افزود: امروز از درون و بیرون می کوشند نقصها را بزرگتر نمایش دهند و یا نقصهایی را که وجود ندارد را به دروغ نشان دهند و سیاه نمایی کنند.به گزارش ایرنا رئیس جمهوری با تاکید برلزوم پاسخگویی مسوولان به مطالبات و خواسته های برحق ملت ، گفت : ملت ایران باید با حضور خود، مسوولان را به پاسخگویی به مطالبات خویش وادارند. وی در عین حال گفت : ملت ایران مشت محکمی بر دهان بیگانگانی که ایران را وابسته و بدبخت و نامتناسب می خوانند، خواهد زد. وی در بخش دیگری از سخنانش به وجود مشکلاتی نظیر گرانی که بار اصلی آن بر دوش طبقات پایین و با درآمد ثابت است اشاره کرد و گفت : از این مشکلات رنج می بریم ، اما مهم این است که طهدف را گم نکرده ایم و مسوولان برای حل مشکلات تلاش می کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها