شاید آرزویی که اخیرا نتانیاهو ، نخست وزیر اسبق و وزیر دارایی فعلی رژیم صهیونیستی در مورد از سرگیری انتقال نفت عراق به بندر حیفا واقع در سواحل آبهای مدیترانه ، ابراز کرده است ، در سایه استمرار اشغال این کشور از سوی نیروهای امریکایی محقق شود.
کد خبر: ۲۵۴۳۹
اسرائیلی ها از بدو تاسیس دولت غاصب خود ، کوشیدند بر بخشی از چاه های نفت خاورمیانه دست اندازی کنند اما این تلاش ، ناکام ماند.
خط لوله ای که نفت عراق را جهت صدور به بندر حیفا انتقال می داد ، در سال 1948 میلادی قطع شد و طبعا ، این رژیم متعاقبا از درآمدها و عواید این خط لوله محروم شد.
اکنون نفت کشورهای عربی از طریق واسطه ها و به طور غیرمستقیم به رژیم صهیونیستی فروخته می شود و قصد اسرائیلی ها این است که در صورت تحقق فرایند سازش ، خود راسا نسبت به خرید نفت از کشورهای عربی اقدام کنند.
اما ، در حال حاضر مساله گشوده شدن مجدد خط لوله نفت عراق ، توجه شدید آنها را جلب کرده است .
بویژه این که از دو روز پیش صادرات نفت عراق از بصره آغاز شد و نیروهای اشغالگر امریکایی ، با وجود این که دولت منتخب عراقی ها هنوز سرکار نیامده است ، به خود اجازه دادند تا بر ثروت های عمومی مردم عراق چنگ اندازند.
از طرفی باید دانست یهودیان عراقی ، که بخش مهمی از یهودیان شرقی تبار رژیم صهیونیستی را تشکیل می دهند ، بی میل نیستند مجددا نفوذ خود را در عراق احیا کنند.
گزارش ها از بازگشت برخی از یهودیان عراقی و خرید املاک و مستغلات توسط آنها در بغداد و سایر مناطق خبر می دهند که این خود می تواند به منزله پیش درآمد شکل گیری دایره و جریان نفوذ رژیم صهیونیستی در عراق باشد.
آنچه که مسلم است مردم مسلمان عراق به این امر تن نخواهند داد و طرفه این که امریکایی های اشغالگر از این موضوع ، آگاهند ولی با این حال برای حضور رژیم صهیونیستی در عراق زمینه سازی می نمایند.

یوسف غروی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها