ناآرامی ها در اطراف کوی دانشگاه تهران برای سومین شب متوالی ادامه یافت .
کد خبر: ۲۵۰۵۲
صدها دانشجوی ساکن در مجتمع کوی دانشگاه تهران به دعوت انجمن اسلامی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی ایران پنجشنبه شب در میدان اصلی این مجتمع حضور یافتندتا روسای دانشگاه های تهران و علوم پزشکی تهران به پرسشهای آنان درباره رویدادهای اخیر کوی دانشگاه و مسائل صنفی پاسخ دهند.به گزارش ایرنا ، دکتر فرجی دانا، رئیس دانشگاه تهران از دانشجویان خواست تا شرایط حساس کشور را درک و از دامن زدن به مسائل پرهیز کنند؛ اما هنوز تجمع پایان نیافته بود که حدود 200تن از دانشجویان جلسه را ترک کرده و با خواندن سرود «یار دبستانی» به طرف در اصلی کوی دانشگاه حرکت کردند. این در حالی بود که حدود 150نفر با هویت نامعلوم ، با سر دادن برخی از شعارهای تحریک آمیز، دانشجویان را به خروج از کوی تشویق می کردند، که در نتیجه به درگیری این عده و گروه موسوم به لباس شخصی ها در خارج از کوی منجر شد. خبرگزاری فارس گزارش داد: در این ناآرامی ها، دانشجویان با مشاهده گروه موسوم به لباس شخصی ها به سوی آنها سنگ پرتاب می کرده و افراد لباس شخصی نیز با پرتاب سنگ به آنها پاسخ می دادند که در نتیجه عده ای مجروح و شیشه های برخی از خانه ها و مغازه های اطراف کوی شکست . در همین حال ، افرادی از داخل کوی میز و صندلی و دیگر وسایل موجود در آن را به خیابان آورده و به آتش کشیدند و تعداد اندکی از دانشجویان نیز با تکانهای شدید، چند نرده را شکسته و مواد آتش زا را به طرف نیروی انتظامی حاضر در محل پرتاب کردند. در این تحرکات که تا صبح جمعه ادامه داشت ، نیروی انتظامی برای کنترل اوضاع از گارد ضدشورش استفاده کرد و از ورود موتورسواران به محل تجمع جلوگیری کرده و برای متفرق کردن افراد، مبادرت به شلیک گاز اشک آور کرد. نیروی انتظامی همچنین با بستن ابتدای خیابان کارگر شمالی ، از ورود افراد به سمت شمال خیابان جلوگیری کرد. خبرگزاری فارس در قسمت دیگری از گزارش خود، از حضور سردار طلایی ، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ ، سرهنگ صدوقی ، معاون فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ و سعید مرتضوی ، دادستان عمومی و انقلاب در محل واقعه خبر داد و افزود: این مسوولان ضمن صحبت با تجمع کنندگان ، از آنها خواستند تا برای پایان دادن به این واقعه ، با آنها وارد مذاکره شوند. گزارش ها حاکی است ، درپی این اقدامات ، از اوایل صبح دیروز اوضاع در منطقه به حالت عادی بازگشت.

تجمع در خوابگاه دانشگاه شهید بهشتی

از سوی دیگر ، ایسنا از تجمع دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در محوطه خوابگاه های این دانشگاه خبر داد. در این تجمع ، حدود 300نفر از دانشجویان در محوطه خوابگاه های دختران و پسران اقدام به روشن کردن آتش و سردادن شعار کردند و ساعت 15/7 صبح دیروز همگی به اتاقهای خود بازگشتند.

افشای نقش ضدانقلاب خارج نشین در آشوبها

علی یونسی ، وزیر اطلاعات گفت : آشوبهای تهران با هدایت رسانه های غربی و تلویزیون های ماهواره ای انجام شده است . او تاکید کرد: اسناد و مدارک روشنی وجود دارد که این افراد به تحریک رسانه های خارجی وارد صحنه شده اند. به گزارش خبرگزاری فارس ، برخی آشوبگران که در اغتشاشات حضور داشتند، در گفتگو با رسانه های خارجی اذعان کردند که پس از اطلاع یافتن از طریق تلویزیون های فارسی زبان ضدایرانی ، در این اغتشاشات شرکت کرده اند. در این گزارش آمده است : یک شبکه فارسی زبان نیز در گزارش خود، از برخی رانندگانی که به دلیل ترافیک خیابان های منتهی به کوی دانشگاه بوق می زده اند، می خواست که به جای بوق زدن ، ماشین هایشان را پارک کنند و همراه با خانواده ، در جمع آنها (اغتشاش گران) حضور پیدا کنند.در همین حال ، ریچارد بوچر، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا در واکنش به آشوبهای تهران گفت : امریکا از آرمان های مردم ایران برای کسب آزادی حمایت می کند. بوچر نسبت به دستگیری تعدادی آشوب طلب که به گفته وی تنها به دلیل ابراز نظرهای سیاسی شان بازداشت شده اند ، ابراز نگرانی کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها