جام جم آنلاین - باب گراهام کاندیدای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2004 امریکا روز شنبه 7 ژوئن اعلام کرد سیاست خارجی جنگ طلبانه جرج بوش موجب شده امریکا کشوری شود که در جهان بیش از همه مورد انتقاد قرار گیرد و چهره امریکا به این دلیل خدشه دار شده است .
کد خبر: ۲۴۸۷۸
به گزارش شبکه تلویزیونی کانال 2 فرانسه ، باب گراهام سناتور ایالت فلوریدا تاکید کرد سیاست خارجی جنگ طلبانه بوش باعث شده مبارزه با تروریسم بسیار دشوارتر از گذشته شود.
وی در عین حال افزود: عدم وجود سلاح های کشتار جمعی در عراق که تاکنون توجیه کننده جنگ علیه این کشور بوده است ، اعتبار امریکا در صحنه بین المللی را بیش از پیش تضعیف می کند.
باب گراهام گفت : هنگام به قدرت رسیدن جرج بوش ، ایالات متحده ابرقدرت جهان بود ، اما هرگز با این اندازه انتقاد و خصومت مواجه نبود.
وی افزود: ما هنوز ابرقدرت جهان هستیم ، اما در عین حال انتقاد برانگیزترین کشور جهان شده ایم .
این مساله تنها در مورد کشورهایی که خصم ما هستند صدق نمی کند ، بلکه کشورهایی که همواره بهترین دوستان و متحدان ما بوده اند ، اکنون اعتمادشان را به ما از دست داده اند.
وی با ابراز تاسف گفت : ما اعتبار گذشته خود را از دست داده ایم و دیگر نمی توانیم کشورهای جهان را متقاعد کنیم تا برای یک مبارزه هر چه کاراتر علیه تروریسم به ما بپیوندند ، زیرا آنها رهبری ما در مبارزه علیه تروریسم را نخواهند پذیرفت .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها