حضور وسیع مردم در سراسر کشور برای بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام راحل (ره) و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره تاریخی 15 خرداد سال 1342 ، حقایق و آموزه های تازه ای را در پیش روی افکار عمومی و مجامع سیاسی و رسانه ای منطقه و جهان گذاشت .
کد خبر: ۲۴۷۶۵
نخست این که این نکته را روشن کرد که امام خمینی و خط و روش او ، محور اتحاد و همبستگی مردم ایران و کلیه جریانات و جناح های سیاسی بوده و هست و نام و یاد او ، یادآور فصل استقلال و آزادی مردم ایران و مبارزه خستگی ناپذیر آنها علیه سلطه بیگانگان است و دیگر این که ، گفتمان امام راحل (ره) عزت و کرامت انسانی و آزادیخواهی و استقلال طلبی را برای آزادگان جهان به ارمغان آورده است و این ، البته ، با تمایلات جاه طلبانه و سلطه جویانه قدرت های مسلط جهانی که خواهان چیرگی بر جهان و سیطره بر کشورها و ملتها هستند ، تعارض دارد که خود ، یک آموزه بزرگ و ماندگار آن پیشوای عالیقدر محسوب می شود.
و اما آموزه 15 خرداد که برای همیشه تاریخ ایران و جهان اسلام و نسل های متوالی مسلمانان کاربرد دارد، عبارت از عدم پذیرش ظلم و استبداد و خروشیدن علیه مظاهر سلطه خارجی و نپذیرفتن راه حل های تحمیلی آنان است .
خوشبختانه آموزه های گفتمان امام خمینی (ره) و درس های بزرگ قیام تاریخی 15 خرداد ، امروزه و در حالی که کشورمان و جهان اسلام رویدادهای پرشتابی را تجربه می کنند ، مخاطبان زیادی دارد.
چنانچه ایرانیان سرافراز امروز ، این گفتمان و آموزه های آن را با پشتوانه تجربه های ماندگار 15 خرداد به منزله راهکار تعامل با مناسبات تحمیلی سلطه جویان خارجی قرار دهد ، قطعا ، به تحکیم مبانی و بنیادهای استقلال طلبانه و آزادیخواهانه خویش موفق خواهد شد.
مشارکت آحاد مردم در مناسبت های 14 و 15 خرداد ، نشانی از عزم قاطع آنان برای دنبال کردن این راه روشن و درخشان و حراست از ارمغان گفتمان امام خمینی (ره) و آموزه های 15 خرداد ، دارد.
این را دشمنان نیز می دانند.

یوسف غروی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها