حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی ، رئیس جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی عالی رتبه و در پاسخ به سفر آقایان «امیل لحود» ، «علی عبدالله صالح» روسای جمهوری لبنان و یمن و «ملک حمد بن عیسی آل خلیفه» ، پادشاه بحرین ، به این 3کشور سفر رسمی می کند.
کد خبر: ۲۳۷۵۹
رئیس جمهوری در این سفر 6روزه که از فردا آغاز می شود، ضمن دیدار با مقامات عالی رتبه این کشورها، با مردم ، نمایندگان مجلس ، دانشگاهیان و شخصیت های فرهنگی و اجتماعی دیدار و گفتگو می کند. گسترش روابط دوجانبه و استفاده از همه ظرفیت های موجود به منظور تقویت و گسترش مناسبات سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی و همچنین تبادل نظر درخصوص بحران منطقه بویژه وضعیت فلسطین و عراق ، از مهمترین محورهای مذاکرات رئیس جمهور با سران این کشورهاست .

دانشگاه لبنان دکترای افتخاری به رئیس جمهوری ایران می دهد

دانشگاه لبنان اعلام کرد که به سیدمحمد خاتمی ، رئیس جمهوری اسلامی ایران ، دانشنامه دکترای افتخاری علوم سیاسی تقدیم خواهد کرد. رئیس جمهوری اسلامی ایران فردا وارد بیروت خواهد شد. همچنین روزنامه لبنانی الشرق در مقاله جداگانه ای با عنوان سفر خاتمی در زمان و مکان مناسب ، با اشاره به دیدار 3روزه رئیس جمهوری اسلامی ایران از لبنان که قرار است از فردا آغاز شود، این دیدار را دستاورد بزرگی برای 2کشور دانست . به گزارش واحد مرکزی خبر از بیروت ، این روزنامه نوشت : این دیدار با توجه به تحولات ریشه ای در عراق ، دیداری عادی نیست و منابع لبنانی می گویند، دیدار یاد شده نتایج بزرگی در جهت تقویت هماهنگی ایران ، سوریه و لبنان درباره تحولات جاری منطقه خواهد داشت .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها