حضرت آیت الله خامنه ای ، رهبر معظم انقلاب اسلامی پیامی به نشست منتخبان دومین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا صادر کردند.
کد خبر: ۲۳۱۷۱
متن پیام حضرت آیت الله خامنه ای که حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی ، رئیس دفتر مقام معظم رهبری آن را قرائت کرد ، به این شرح است :
بسم الله الرحمن الرحیم
با تفضلات الهی و توجهات حضرت بقیه الله (روحی فداه) شوراهای اسلامی شهر و روستا بار دیگر با انتخاب مردم ، وارد میدان خدمت رسانی به کشور و ملت شد و عرصه آزمایشی بزرگ برای منتخبان فراهم گشت . اکنون شما در معرض امتحان الهی و در مرکز توقعات و انتظارهای بحق مردمی قرار گرفته اید که صاحبان حقیقی کشور و چشم به راه خدمات این نهاد قانونی و مردمی اند. در فرهنگ اسلام ، بهترین انسان ها کسانی اند که برای مردم سودمندتر باشند. مردم سالاری دینی برخلاف دمکراسی های ریاکار و عوامفریب ، نظام خدمت رسانی خالصانه و بی منت است ، خدمت از سر ادای وظیفه و همراه با پاکدستی و پاکدامنی . نخست باید به خاطر اعتمادی که مردم به شما نشان داده اند، شکرگزار خداوند و قدردان مردم باشید و آن گاه از اولین روز آغاز به کار و بدون هدر دادن حتی یک روز ، شانه به زیر بار سنگینی که به عهده شما نهاده شده ، بدهید و مسابقه در خدمت رسانی را آغاز کنید. مهمترین توصیه اینجانب اولا مربوط به سیاست ها و برنامه های کاری شما و سپس درباره گزینش مدیریت شهر و روستا است . تسهیل زندگی مردم در کارهایی که به شهرداری ها مربوط است ، برطرف کردن معضلات شهر و روستا ، سالم سازی محیط زیست ، حفظ اصالت اسلامی و ملی در ساخت وسازها ، استقرار بخشیدن به جو اسلامی و فرهنگی سالم ، پرداختن به نیازهای فوری تر در عین اهتمام به کارهای زیربنایی ، اولویت دادن به مناطق مستضعف نشین ، تاثیرناپذیری از نفوذ ثروتمندان وجاذبه ثروت ، رعایت دقیق قوانین وعدم تخطی از آن با حیله های شبه قانونی ، رعایت ویژه محرومان ، آلوده نشدن به اسراف و هدر ندادن بیت المال با تجملات زاید و سفرها و مراسم غیرلازم و در یک کلمه رعایت تقوا، تدبیر، پشتکار وبهره گیری از دانش و تجربه ، مواد عمده توصیه نخست اینجانب است . درباره انتخاب مدیریت های شهر و روستا توصیه می کنم امانت ، دیانت و کفایت اشخاص را ملاک گزینش قرار دهید. رفاقت های شخصی و حزبی و ملاحظات سیاسی به هیچ رو، نباید مجوز گزینش مدیران فاقد ملاکهای اصلی شمرده شود. به شهردار برگزیده خود کمک و فرصت دهید و از او مسوولیت و پاسخ بخواهید و در برابر کوتاهی ها یا کجرفتاری ها بی تفاوت نمانید و به وظیفه قانونی خود عمل کنید و این همه را از جنجال و غوغاگری که امروز متاسفانه بعضی بجد ، طالب آنند ، دور نگهدارید. برادران و خواهران گرامی بدانند که وعده و ادعا برای قانع کردن مردم ، کافی و کارآمد نیست . مردم وفادار ما تشنه عمل و صداقت اند و هرجا از آن نشانی ببینند ، همدلی ، همکاری و وفاداری خود را نثار می کنند. دوران 4ساله ، دوران آزمایش شما در چشم مردم نیز هست . کار امروز شما ، داوری فردای مردم و حکم عادلانه ذات اقدس الهی در یوم الحساب را تعیین خواهد کرد. توفیق همه شما عزیزان را از خداوند متعال مسالت می کنم .
والسلام علیکم و رحمه الله
سیدعلی خامنه ای - 5/2/82

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها