اشغال نظامی عراق توسط نیروهای امریکایی و انگلیسی در روزهای اخیر با تحرکات دیگری از سوی نیروهای پنتاگون در این کشور همراه شده که موجب گمانه زنی های صاحبنظران درباره اهداف تکمیلی واشنگتن از حمله به عراق شده است .
کد خبر: ۲۳۱۶۹
در روزهای اخیر پس از تهدیدات آشکار و پنهان مقامات امریکایی علیه سوریه ، استقرار نظامیان این کشور در نزدیکی مرزهای جمهوری اسلامی ایران و گشت زنی این نیروها در منطقه نیز شاهدی است بر تحلیلهای یاد شده که هدف امریکا از اشغال عراق تنها به این کشور ختم نخواهد شد و تهدیداتی علیه امنیت ملی دیگر همسایگان عراق را که از روابط خوبی با امریکا برخوردار نیستند ،نیز در پی خواهد داشت . همزمان با این اقدام ، اشغال یک فرودگاه عراقی در همین مناطق و نزدیک به مرزهای ایران و استقرار نظامیان و هواپیماهای امریکایی در فرودگاه مذکور نیز به ابهامات موجود افزوده است .فرودگاه یاد شده که در فاصله نه چندان زیادی از مرزهای جمهوری اسلامی ایران واقع است روز گذشته و پس از مقاومت اندک نیروهای عراقی حاضر در آن به اشغال نیروهای امریکایی درآمد و بلافاصله پس از آن استقرار نیروهای امریکایی در آن آغاز شد. آگاهان معتقدند اقداماتی از این دست با هدف تهدید جمهوری اسلامی صورت می پذیرد و احتمالا در آینده باید منتظر تحریکات و اقدامات دیگری علیه منافع و امنیت ملی ایران بود، البته بروز مقاومت های مردمی علیه اشغالگران در عراق و تجمع عظیم شیعیان در اربعین و ایجاد اختلافاتی بین نیروهای متحد ائتلاف ، محاسبات امریکا در زمینه اهداف کوتاه مدت و بلندمدت تهاجم نظامی به عراق را مختل کرده است .

استقرار نیروهای امریکایی در فرودگاهی در جوار مرزهای ایران

نیروهای نظامی ارتش امریکا روز گذشته باند فرودگاهی را در نزدیکی بغداد در منطقه بعقوبه از توابع استان دیالا نزدیک مرز با ایران اشغال کردند و در اطراف این باند تعدادی مهمات و تجهیزات نظامی مستقر کردند. گفتنی است ، در حین اشغال این فرودگاه تعدادی از نیروهای عراقی مستقر بودند که بدون هیچ مقاومتی فرودگاه را تحویل مقامات امریکایی دادند. تاکنون از هدف اصلی امریکایی ها در اشغال باند مذکور ، اطلاعی به دست نیامده است .

وزیر دفاع امریکا : این جنگ پایان ندارد

دونالد رامسفلد ، وزیر دفاع امریکا روز جمعه گفت : خاتمه جنگ با عراق ممکن است هیچ گاه اعلام نشود. وی در نشست خبری روزانه پنتاگون گفت : جنگ در عراق نظیر جنگ جهانی اول و یا دوم نیست که آغاز و پایان داشته باشد. به گفته منابع خبری کاخ سفید بوش احتمالا پنجشنبه و یا جمعه آینده هنگام بازدید از ناو جنگی آبراهام لینکلن خاتمه نبرد را رسما اعلام می کند، اما منابع کاخ سفید تاکید کردند که این به معنای خاتمه جنگ در عراق نخواهد بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها