جراحان در اتریش آنچه را تصور می شود نخستین پیوند همزمان دو بازو و دست در جهان باشد انجام داده اند.
کد خبر: ۲۲۰۴۶
این جراحی روی مرد 41 ساله ای به نام فرنز جمنیگ در درمانگاه دانشگاه اینسبروک در روز 19 فوریه انجام شد ، اما پزشکان تا هفته جاری جزئیات عمل را فاش نکردند.

آقای جمنیگ عمل جراحی 14 ساعته را که با کمک 4 گروه جراحی و 25 متخصص انجام شد ، به خوبی پشت سر گذاشته و در حال بهبود یافتن است.

او که در بیمارستان بستری است به خبرنگاران گفت که عمل جراحی موفقیت آمیز بوده است.

او به خبرگزاری فرانسه گفت : حالم خیلی خوب است. احساس می کنم اینها دستهای خودم است.

او افزود : به این مساله که اینها دست های شخص دیگری است یا این که زیبا هستند یا نه فکر نمی کنم فقط امیدوارم به خوبی کار کنند.

رایموند مگرایتر سرپرست بخش جراحی در درمانگاه اینسبروک گفت آقای جمنیگ در حال حاضر از درد بازو رنج می برد اما این مساله طبیعی است.

او گفت که تمرین برای استفاده از بازوها و دست ها یک روز پس از عمل پیوند آغاز شد و آقای جمنیگ هر روز در جلسات سه ساعته فیزیوتراپی شرکت می کند که در آن انگشت های تازه آموزش می بینند.

پیشینه پیوند دست

پیوند دست در گذشته همیشه موفقیت آمیز نبوده است.

در سال 2001 ، جراحان استرالیایی موفق شدند یکی از دو دست مردی را که در سانحه تصادف قطار به شدت آسیب دیده بود با پیوند انگشتان از دستی به دست دیگر نجات دهند.

اما دو سال قبل در لندن ، پزشکان دستان مردی که عمل پیوند دست برای نخستین بار در جهان روی او انجام شده بود را قطع کردند.در آن مورد بیمار خواستار قطع دستانش شده بود چون می گفت دست ها احساسی ندارند و به دست آدم مرده می ماند.

از سال 2001 تاکنون گزارش های کمی درباره چندین پیوند موفقیت آمیز دست در آمریکا و سایر کشورها منتشر شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها