دیوان سالاری دولت اندازه خاصی دارد و اگر از این میزان خارج شود، سبب اختلال در وظایف دیگران می شود.
کد خبر: ۱۷۱۵۰

 به گزارش ایرنا، موسی غنی نژاد ، اقتصاددان ضمن اعلام این مطلب افزود: دیوان سالاری محدود و موثر دولت نقش مثبتی در هدایت و تسهیل امور اقتصادی مردم خواهد داشت .

او نقش اقتصادی دولت در ارائه خدمات عمومی و کالاهایی را که بخش خصوصی تولید نمی کند دیوان سالاری دولتی دانست . وی تاکید کرد: وقتی دولت از حدود تولید کالاهای عمومی فراتر رود و در تولید خصوصی دخالت کند، دیوان سالاری وسعت بیشتری پیدا می کند، به طوری که به جای تسهیل امور، موانعی در برابر فعالیت های اقتصادی مردم ایجاد می کند.

غنی نژاد مهمترین معضلات اقتصادی را افزایش هزینه های معاملاتی ذکر کرد و گفت : دیوان سالاری عریض و طویل دولت ، هزینه های جانبی از جمله در تولید و معاملاتی را افزایش می دهد. او خاطرنشان کرد: برای کاهش دیوان سالاری دولتی باید از تعداد مقررات و مصوبه های اقتصادی تا حد ممکن کاسته شود تا دامنه آن محدودتر شود و مردم بتوانند آزادانه و با هزینه های کمتر به فعالیت اقتصادی بپردازند.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعت نفت ، مقررات زدایی و کاهش هزینه های معاملاتی ناشی از دیوان سالاری بزرگ دولت را از اقدام های اساسی دولت برای توسعه امور اقتصادی دانست .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها