معابر شهری و حمل و نقل عمومی برای نابینایان نامناسب است و ساماندهی این موضوع باید با تلاش مدیریت شهری و همکاری تمامی دستگاه ها هر چه زودتر مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۱۵۲۹۱
به گزارش سازمان حمل و نقل و ترافیک ، مدیر عامل این سازمان با بیان این مطلب همزمان با روز جهانی «عصای سفید» گفت : ضروری است نسبت به تدوین و اعمال ضوابط و معیارهای مورد نیاز به منظور ایجاد مسیر عاری از موانع فیزیکی برای نابینایان اقدام شود. سید محمد فیاض با بیان این که امکانات زیربنایی ، شبکه حمل و نقل عمومی مسیرهای عبور عابر پیاده و تجهیزات خیابانی از جمله مولفه های اساسی در طراحی شهری برای نابینایان است ، افزود: بسیاری از موانع فیزیکی موجود در فضاهای شهری را می توان با هزینه کمی از میان برداشت و علاوه بر آن ، ایجاد نکردن موانع جدید را نیز هنگام بازسازی و نوسازی در نظر گرفت . وی ، افراد دارای مشکلات بینایی را در جهت یابی و تحرک ، دارای مشکل دانست و اعلام کرد: نشانهای لمسی ، علایم صوتی ، سطوح بافت دار،تابلوهای برجسته ، زنگهای هشدار و چراغهای راهنمایی سخنگو،در پیشگیری از خطر برای نابینایان ضروری است . خبر دیگری حاکی است ، فاز دوم مسیر ویژه نابینایان در محدوده شهرداری منطقه 8به بهره برداری رسید. این مسیر که به طول 2کیلومتر از میدان نبوت تا بوستان فدک راه اندازی شده ، شامل دو ردیف موزاییک مخصوص با شیار برجسته است که در تقاطع ها با تغییر موزاییک ها، نابینایان را در یافتن مسیر بدون بهره گیری از کمک دیگران هدایت می کند فاز اول این طرح برای نخستین بار در تهران در سال 80به طول 4کیلومتر در خیابان شهید آیت به اجرا درآمد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها