جام جم آنلاین - آیا ما باید همچنان به سوزاندن نفت و مشتقات آن از جمله بنزین به عنوان سوخت خودروها ادامه دهیم؛ نظر شما چیست؛ جام جم آنلاین یک گزارش کوتاه خبری دارد که تحت عنوان نسل جدیدی از اتومبیل های برقی در راهند در برابر شما قرار خواهد گرفت. فقط یک کلیک لازم دارید!
کد خبر: ۱۳۹۵۵
آیا ما باید آیا ما باید همچنان به سوزاندن نفت و مشتقات آن از جمله بنزین به عنوان سوخت خودروها ادامه دهیم؛ پاسخ اغلب دانشمندان به این سوال منفی است چرا که نفت به عنوان پایه اصلی تولید بسیاری از مواد مورد استفاده دارد حال آنکه صورتهای جدیدی از فرایند تولید انرژی عرضه شده اند که می توانند به سهولت جایگزین سوختهای فسیلی چون بنزین و گازوئیل در تولید انرژی شوند. انرژی الکتریکی سالهاست که مورد توجه قرار گرفته است اما سنگینی و حجم بالا و فضایی که باتری های اشغال می کنند بعلاوه قدرت کم این گونه موتورها باعث شده است که به تولیدکنندگان خودرو و نه استفاده کنندگان رغبتی به آنها نشان دهند و اتومبیلهای تولید شده با این نوع موتورها تنها در حد نمونه هایی اولیه و آکادمیک درجا بزنند اما چیزی که به تازگی تمام جوابها را به خود معطوف کرده است پدیده ای است بنام جعبه انرژی.
جعبه انرژی یکی از یافته هایی است که به زعم دانشمندان در سالهای آینده خواهد توانست با وضعیتی مقبول در عرصه تولید انرژی برای خودروها ظاهر شود.جعبه انرژی که یک مبدل الکتروشیمیایی است بدون نیاز به شارژ و هیچ نوع نگهداری قادر است از اکسیژن و هیدروژن برق و گرما تولید کند و همزمان با تولید برق و گرما شارژ نیز بشود.این پدیده نه تنها به جای سوخت در اتومبیل ها بلکه می تواند جایگزین مبنع انرژی و گرما در مبادی بسیاری از جمله توربین های گازی تولید انرژی و باتری تلفنهای همراه و کامیپوترهای همراه مورد استفاده قرار گیرد.
فرایند تولید انرژی در این محصول مبتنی بر اشتراک گذاشتن پروتونها در لایه ای طراحی شده بین قطب کاتد و آند با استفاده از یک تسریع کننده(کاتالیزور)است.اگر فرایند تولید انرژی تنها بر مبنای استفاده از گاز هیدروژن قرار گیرد میزان بازدهی انرژی تا 80 درصد افزایش می یابد حال آنکه تهیه هیدروژن خالص و انباشته کردن آنها کار ساده ای نیست و علاوه بر آن مشکلات فناوری به لحاظ زیست محیطی و سلامت در هنگام حادثه نیز مورد تردید است .
جعبه های انرژی فعلی بازدهی در حدود 24 تا 32 درصد دارند حال آنکه در صورت بهبود ساز و کار قادرند این میزان را تا حدود 72 درصد افزایش در حالیکه این نسبت در موتورهای بنزینی به سختی به 20 درصد می رسد.انواع دیگری از باطریهای قوی برای تولید انرژی مدنظر قرار دارند که عبارتند از باطریهای کربنات مولتن و سولید اکسید و فسفریک اسید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها