آیا مایکروسافت بیل گیتس با استراتژی نت که هر رایانه ای را در جهان در خانه خود پر و بال خواهد داد و تمام ویندوزهای عالم متعلق به سرویس های وب مایکروسافت با انواع خدمات موسیقی و ویدئوی دیجیتال خواهند شد بر عالم رایانه تسلط خواهد یافت؛ و یا اپل متعلق به
کد خبر: ۱۲۶۰۲
استیو جابز با استراتژی هابهای دیجیتالی که برای ارائه خدمات و ابزارهای دیجیتالی نظیر دوربین ها، پرینترها و یا پخش کننده ام پی 3 ، تمام سیستم های مکینتاش را از آن خود خواهد کرد؛ بر جهان رایانه حکمفرما خواهد شد؛ بسیاری از کارشناسان کلان نگر معتقدند که بحث از شکست یک طرف یا پیروزی طرف دیگر نیست ؛ بلکه پرسش واقعی اینجاست که کدامیک از این دو کمپانی مستعد ریسک ، با سیاست های غلط به سوی خود شلیک و خودکشی می کنند؛ جنگ زمانی به پایان می رسد که یکی از دو طرف ، خود را با تیر استراتژی غلط خلاص کند. بیایید نگاهی جامع و کلان به آنچه قرار است اتفاق بیفتد بیندازیم : شعار اپل این است : ما رایانه را برای مردمی عرضه می کنیم که اهل رایانه نیستند و البته در جامعه بزرگ طراحی شده آنها همه چیز خواهند داشت مایکروسافت نیز به قول دان کاس نتسی محقق برجسته آی دی سی ، چنین ایده هایی را البته به گونه ای وسیع تر در ذهن می پروراند به گفته وی ، در مقایسه با مایکروسافت ، بسیاری از کارشناسان از کوتاهی های موجود در اپل شاکی هستند گفته می شود آنها کاربران را مجبور می کنند برای تهیه نرم افزار جدید و برنامه های نو، حتما یک سیستم جدید بخرند؛ در حالی که رایانه های قدیمی کارآیی خوبی دارند. حتی برای نصب یک پرینتر جدید نیز باید زجر بکشند تا کارها به روال خود حرکت کند برداشته شدن فلاپی درایو از روی سیستم های جدید نیز مزید بر این عصبانیت شده است و کاربرانی که آرشیوهایشان را با فلاپی گرد هم آورده اند ، از خود می پرسند: حالا چه خاکی بر سرمان بریزیم؛ کاس نتسی ادامه می دهد: کمپانی اپل به طور مرتب ایده هایی برای راحتی کاربران ارائه نمی کند و همه را به سیستم های نو و نرم افزارهای جدید حواله می دهد؛ چیزی که هنوز نیامده و اگر بیاید، مستلزم صرف هزینه های کلان است . البته مایکروسافت از این لغزشها به دور است ؛ مثلا کاربران قدیمی ورد را فورا در نسخه جدید در نظر گرفته و برای ورود اسنادشان ، فیلترهای مناسب را جایگزین کرده است تا داد مشتری درنیاید یکی از دغدغه های هر دو طرف ، غول کردن نرم افزارهای اختصاصی برای تجدید فناوری رایانه در قرن بیست ویک است ؛ چنان که هر کدام برای خود دفتر و دستکی با انواع ایده های جدید باز کرده اند و هر دو، دنیا را در تصاویر شبکه هایشان ، ملک مطلق خویش دانسته اند. نمونه بارز آن گردن کلفتی مایکروسافت برای پیاده کردن استراتژی لایسنینگ خود است که در عمل ، مشترکان را حمایت و دیگران را به دور پرتاب خواهد کرد بحث امنیت نیز که در کانون سیاست های بیل گیتس قرار دارد، از دیگر شکوه های مشتریان است . بیل گیتس هم در پاسخ ، ضمن چینش نیروهای خبره و برهم زدن ترکیب تیمش ، چیزی با عنوان پالادیوم را علم کرده است که به اسم حمایت از کاربران ، به مایکروسافت اجازه نفوذ تا اعماق رایانه های ویندوزی سراسر عامل را می دهد؛ بماند که بسیاری از شک گرایان از عملی شدن آن مایوسند.بحث امنیت در ویندوز مانند چرک زیر ناخن است که هرازگاهی بیل گیتس آن را به صورت پس دستورهای آبکی به بیرون پرتاب می کند؛ اما او براستی تصمیم گرفته است با ناخن گیر کار را یکسره کند کاسنتسکی می گوید: مایکروسافت با پس دستورهای خود قوانین لایسنینگ را نیز وارد رایانه ها می کند و کم کم اعمال نفوذ خود را آشکارتر می کند مردم هم مایکروسافت را مقصر ناامنی سیستم خود می دانند. این بخش که با مایکروسافت برای همیشه قهر می کنند ، ناخودآگاه به طرف تنها آلترناتیو یعنی اپل هجوم می آورد و عده ای دیگر نیز با لینوکس و مجموعه اوپن سورس دلشان را خوش می کنند به هر حال ، در این مسابقه اسب هر دو تازه نفس است و هنوز ششلول ها در جیب است تا این که روزی هر کدام به سوی خود شلیک و دیگری را پیروز میدان کنند
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها