آخرین گزارش ها از پیامدهای سیل در شمال کشور:

گروه های امداد به دنبال گمشدگان سیل گلستان

وقوع سیل ویرانگر در استان گلستان بار دیگر تراژدی یک تجربه تلخ که سال پیش شاهد آن بودیم را رقم زد هم اکنون نیروهای امدادی با استقرار در محل در حال جستجوی قربانیان این سانحه هستند و در این میان مردم و بخصوص آسیب دیدگان از مسوولان سوال می کنند براستی با سیل سال گذشته و تعداد زیادی از قربانیان برای پیشگیری از این حادثه چه کردید؛ آیا تجربه سال پیش کافی نبود تا به دور از شعارهای پوچ و بی محتوا، به فکر مردم منطقه باشیم تا این حادثه تکرار نشود؛ این سیل نیز بیست هشت نفر را به کام مرگ کشید؛ سال آینده باید چند نفر قربانی شوند.
کد خبر: ۱۲۴۶۰

دبیر حوادث امروز غیر مترقبه استان گلستان با اعلام آخرین آمار کشته شدگان سیل گلستان گفت : تاکنون 30 نفر از کشته شدگان به سردخانه تحویل شده اند و احتمالا این رقم افزایش می یابد.

ابوالقاسم صفری افزود: راههای ارتباطی 55 روستا و آب مصرفی شصت ودو روستا در حال حاضر قطع است همچنین 150 روستای منطقه با قطع برق مواجهند.

وی گفت : محور گالیکش به بجنورد به دلیل تخریب پلهای موقت این مسیر و نیز محور کلاله به مراوه تپه مسدود است به گفته وی عملیات امدادرسانی برای بازگشایی راههای مسدود بشدت ادامه دارد عملیات نجات پایان یافت:رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از پایان یافتن عملیات امداد و نجات آسیب دیدگان سیل در استان گلستان خبر داد.

قدمی با اعلام این خبر گفت : در مناطق سیل زده استان گلستان ،200 خانوار آسیب دیده وجود داشت که احتیاج به 20 دستگاه چادر داشتند که سازمان امداد و نجات هلال احمر اقدام به توزیع چادر میان این خانوارها کرد و اقلام غذایی موردنیاز را در اختیار این خانوارها قرار داد.وی افزود:50 نفری که در جاده بین جنگل و تنگه راه ، گیر کرده بودند توسط خودروهای امدادی ، چرخبال های هوانیروز و هلال احمر نجات یافتند و در حال حاضر هیچ مشکلی برای اسکان موقت و توزیع مواد غذایی وجود ندارد.

عزای عمومی در استان گلستان

در پی وقوع سیل و کشته شدن دهها نفر در این استان ، حجت الاسلام والمسلمین نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان و محمدهاشم مهیمنی استاندار گلستان با صدور اطلاعیه مشترکی ، امروز پنجشنبه بیست و چهارم مرداد ماه را در استان گلستان عزای عمومی اعلام کردند.

در این اطلاعیه ضمن ابراز همدردی با بازماندگان این حادثه ، اعلام شده است ، ساعت 17 تا 19 امروز مراسم بزرگداشت کشته شدگان سیل امسال و سال گذشته در مسجد جامع گالیکش با حضور مسوولان استان و مردم برگزار خواهد می شود.

دعوت به کمک برای آسیب دیدگان ناشی از سیل

کمیته امداد امام خمینی (ره) در اطلاعیه ای اعلام کرد: این نهاد آماده دریافت کمکهای مردمی به خانواده حادثه دیدگان سیل در استان گلستان است . در این اطلاعیه آمده است : شماره حساب 3333 کمیته امداد شعبه پیام انقلاب اسلامی قابل واریز در همه شعبه ها برای دریافت کمکهای نقدی مردم خیر کشورمان و حساب ارزی 333 بانک ملی شعبه پیام انقلاب اسلامی برای هموطنان خارج از کشور به این امر اختصاص داده شده است.

جاده تهران مشهد تا 2 ماه مسدود است

گروه های راهسازی 10 استان کشور از امروز بازسازی جاده ارتباطی مینودشت استان گلستان به بجنورد خراسان را آغاز می کنند به گزارش واحد مرکزی خبر مهندس مجیدی ، معاون راه و ترابری با اعلام این خبر گفت : کار بازسازی این محور ارتباطی حدود2 ماه طول می کشد. وی افزود: سیل 2 روز پیش 30 کیلومتر از جاده تهران ، مشهد در محدوده جنگل گلستان را تخریب کرد و15 میلیارد ریال خسارت به بخش راه وارد نکرده است .

وی گفت : خسارت سیل سال گذشته در بخش راه 135 میلیارد ریال بود که تنها20 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت.

گروه 300 نفری برای جستجوی مفقودان

قرار است یک تیم 300 نفره از بسیجیان شهرستان مینودشت برای جستجوی منطقه سیل زده وارد استان گلستان شوند. مهیمنی ، استاندار گلستان با بیان این مطلب گفت : تاکنون اجساد25 تن در منطقه گلستان ، کلاله و گالیکش کشف شده است و باتوجه به مفقود شدن یک اتوبوس مسافربری بر اثر سیل اخیر در استان گلستان پیش بینی می شود25 جسد کشف شده متعلق به مسافران این اتوبوس باشد.

وی افزود:25 جسد توسط کارمندان راهداری ، بسیجیان و مردم منطقه کلاله و گالیکش کشف شده است و قرار است یک تیم 300 نفره از بسیجیان شهرستان مینودشت در قالب گروههای 5 یا 10 نفره کل منطقه را جستجو کنند.

سیل در اروپا 8 هزار نفر را کشت

از سوی دیگر سیل شدید در اروپا خسارات فراوانی به بار آورد و آمارها حاکی از کشته شدن 8 هزار نفر در یک هفته اخیر در کشورهای مختلف است . به گزارش بی بی سی با طغیان رودخانه ولتاوا و ادامه جریان آب به داخل شهر پراگ ، پایتخت جمهوری چک ، نواحی بیشتری از شهر دچار آب گرفتگی شده است و مردم ناگزیر خانه های خود را ترک کرده اند.

گزارش می رسد سطح آب تا ارتفاع دیوار اضطراری که به منظور محافظت از شهر ایجاد شده بود رسیده است و سطح آب رودخانه به حدود هفت ونیم متر بالاتر از سطح رودخانه در فصل تابستان افزایش یافته است گفتنی است سیل در کشورهای اتریش ، رومانی ، روسیه ، ایتالیا و آلمان نیز زندگی عادی مردم را مختل کرده است و جاری شدن سیل در اروپا تاکنون 90 کشته بر جای گذاشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها