قابلیت ترانزیت 5 تا15 میلیون تن کالای غیرنفتی از مسیر ترانزیتی شمال جنوب وجود دارد که از این میان کمی بیش از یک میلیون تن ترانزیت می شود مهندس محمد سیف اللهی معاون امور بنادر و مناطق ویژه سازمان بنادر و کشتیرانی با اعلام این مطلب افزود
کد خبر: ۹۱۶۶
علاوه بر مشکلات سخت افزاری ؛ یعنی فقدان کارآمدی زیرساختهای ریلی در کشور و نیز مشکلات نرم افزاری ، که به عملکرد ضعیف ارگان های قانونگذاری و اجرایی بخشهای حمل و نقلی کشور مربوط می شود، از دیگر عوامل ناکارآمدی این مسیر ترانزیتی که از نظر بعد مسافت و نیز هزینه برای شرکتهای حمل و نقل بین المللی بسیار به صرفه است ، حل نشدن مشکل دریای خزر است که تعهد کشورهای این حوزه را نسبت به موافقتنامه های همکاری در زمینه ترانزیت، کمرنگ ساخته است.مهندس سیف اللهی ، همچنین به تمهیدات صورت گرفته از سوی کشور پاکستان درخصوص احداث مسیر ترانزیتی به موازات کریدور شمال جنوب اشاره کرد و افزود: بخش شرقی دریای خزر، احتمال دسترسی به آبهای گرم جنوب را علاوه بر ایران از مسیر کشورهای افغانستان و پاکستان فراهم کرده است . کشور پاکستان نیز در این خصوص تمهیداتی را به مرحله اجرا درآورده است که ازجمله ساخت بندر "کراچی " است که در آینده می تواند به عنوان رقیبی برای بندرعباس محسوب شود با این حال در حال حاضر ایران به لحاظ جغرافیایی و امکانات سخت افزاری لازم ، بهترین مسیر عبوری به کشورهای مشترکالمنافع و اروپای شمالی است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها