براساس نتایج حاصل شده از طرح سنجش و آمادگی تحصیلی نوآموزان پایه اول دبستان ، در سال جاری ،19 هزار و620 دانش آموز، مرزی یا دیرآموز تشخیص داده شدند که با مشکلات زیادی در محل تحصیل خود روبه رو هستند
کد خبر: ۴۴۱۳
مادر یکی از دانش آموزان مرزی در گفتگو با خبرنگار ما گفت : هیچ گونه تسهیلاتی برای فرزند من که کندآموز است ، در مدرسه در نظر گرفته نشده است.وی افزود: مسوولان مدرسه می گویند: باید فرزندان را در مدرسه استثنایی ثبت نام کنی ؛ در حالی که کودک من یک عقب مانده ذهنی نیست ؛ بلکه قدرت یادگیری پایینی دارد.به گفته وی ، متولیان آموزش و پرورش برای تحصیل این گونه دانش آموزان برنامه جامعی در دست ندارند و تنها به تقلید از کشورهای دیگر معتقدند این دانش آموزان باید در مدارس عادی درس بخوانند.معاون برنامه ریزی آموزشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در این باره به خبرنگار ما گفت : واقعیت این است ، دانش آموزان دیرآموز جزو دانش آموزان استثنایی نیستند؛ اما سرعت یادگیری کمی دارند و دقت و مراقبت بیشتری میخواهند.سعیدی افزود: البته ما هم معتقدیم برنامه های ما هنوز نتوانسته پاسخگوی نیاز دانش آموزان مرزی و والدین آنها باشد.وی اظهار کرد: برای معلمانی که دانش آموز مرزی در کلاس خود دارند، حق سختی کار از سوی معاونت پشتیبانی وزارتخانه پرداخت می شود و به ازای هردانش آموز دیرآموز،3 تا4 نفر از میزان دانش آموزان کلاس کم می شود، که البته در برخی مناطق روستایی به دلیل کمبود کلاس درس ، این اتفاق صورت نگرفته است.سعیدی در پاسخ به این پرسش که برخی از معلمانی که دانش آموز مرزی دارند، اظهار می کنند، حق سختی کار به آنها پرداخت نشده است ، گفت : در برخی استان ها پرداخت نشده است ، اما از همه آنها می خواهیم مشکلات خود را در این زمینه به سازمان منعکس کنند تا برای رفع آنها اقدام شود.معاون برنامه ریزی آموزشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: متاسفانه در این بخش وزارتخانه هم مانند دیگر بخشها مشکل اصلی کمبود بودجه و اعتبار مالی است و با توجه به اهمیت آموزش کودکان استثنایی و مرزی ، باید بودجه بیشتری در اختیار سازمان های مربوط قرار گیرد تا برنامه ها نتیجه بخش باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها