گفتگو با نویسنده تله تئاتر میراث من فلسطین
کد خبر: ۴۱۳۸
میراث من فلسطین عنوان نمایشنامه ای تلویزیونی است که برای تهیه و تولید در شبکه چهارم سیما، نوشته شده است.تولید این تله تئاتر از ابتدای سال 81 شروع می شود و احتمالا از این نمایشنامه ، حدود90 دقیقه تله تئاتر تولید خواهد شد.ایده اصلی شکل گیری نمایشنامه تخیلی "میراث من فلسطین "، موقعیت متضادی است که از حضور عشق در میانه جنگ به وجود آمده است.آرش آبسالان نویسنده این نمایش تلویزیونی ، ضمن اشاره به این نکته ، درباره چگونگی داستان می گوید: قصه درباره دختر و پسری در فلسطین اشغالی است آنها تفاوت فکری و اعتقادی زیادی با هم دارند، اما از دوران طولانی بحران ، مسائل جنگ و قدرت طلبی آدمها خسته شده اند.آنها برای دستیابی به زندگی آرام ، تصمیم به ازدواج می گیرند، اما با مخالفت پدرانشان - که هر دو از روسای دو جبهه مخالف هستند - مواجه می شوند. پس از پافشاری زوج جوان ، پدرها به طمع دستیابی به خواسته های خود به ازدواج این دو رضایت می دهند آبسالان ، درباره شخصیت های اصلی این نمایشنامه می گوید: دختر و پسر داستان ، هر دو مهندس معمار هستند آنها آدمهایی ساده ، معمولی و به دنبال کانون گرم خانواده هستند وی در ادامه درباره سایر شخصیت های این نمایشنامه می گوید: "یکی دیگر از شخصیت های اصلی این نمایش تلویزیونی ، پدر دختر است او مسوولیت مهمی در پروژه های شهرک سازی در فلسطین اشغالی دارد علت موافقت او با ازدواج دخترش،بهره برداری تبلیغاتی از حضور این مهندس ، در پروژه های شهرک سازی است . پدر پسر نیز در روند داستان موثر است او ظاهرا کارگری ساده است ، اما نقش مهمی در رهبری مبارزات مردمی به عهده دارد و اهداف جاسوسی ای را از اعلام موافقت با ازدواج پسرش دنبال می کند. نویسنده این داستان ، به شخصیت های فرعی دیگر داستان نیز اشاره می کند و درباره آنها می گوید: هر چه نقشها و شخصیتهای داستان ، فرعی تر می شوند، تیپیک تر شده و پیچیدگی هایشان کمتر می شود وی در ادامه از دو مرد جوان ، به عنوان نقشهای فرعی این نمایشنامه نام می برد و می افزاید پسر عموی دختر که یکی از افسران عالی رتبه سازمانی مهم در فلسطین اشغالی است ، به دلیل عشقی که به دختر دارد، بشدت با ازدواج این زوج ، مخالفت می کند. پسری عرب هم به عنوان یکی از دوستان پسر، در استان ، حضور دارد که به فعالیتهای مسلحانه می پردازد آبسالان ، ضمن اشاره به ساختار قرینه نمایشنامه ، از نقش مادر به عنوان تنها جایی که در آن ساختار قرینه ، شکسته شده ، یاد می کند و در این باره توضیح می دهد: "مادر دختر، شخصیتی غایب است و فقط مادر پسر در طول داستان ، حضور دارد این زن ، فردی شکست خورده و مضمحل است او قربانی یک زندگی مبارزاتی است . نقش مادر در طول داستان ، چندان پررنگ نیست فقط در انتهای داستان در یک سکانس رو به روی دختر و مادر، پیوند دو نسل نسل قربانی شده و نسلی که دیگر نمی خواهد قربانی باشد به تصویر کشیده می شود.وی در ادامه به گرههای داستان اشاره می کند و می گوید: "مهمترین گره این کار، بعد از عشق و ازدواج زوج جوان ، پی بردن پسر به ساخته شدن پایگاه های هسته ای و زرادخانه های زیرزمینی در زیر شهرکهاست پسر پس از پی بردن به فعالیت های مخرب پدرزن ، با رازی بزرگ مواجه می شود و سعی می کند تا یک تنه جلوی این فعالیت ها را بگیرد. در همین حین ، پسر عموی دختر، به فعالیت های مشکوک پسر جوان ، پی می برد و در واقع از اینجا نقش کاتالیزوری و تعلیقی دو پسر جوان نقشهای فرعی داستان آغاز می شود.به گفته این نویسنده ، نگارش "میراث من فلسطین "، حدود یک ماه به طول انجامیده است در این کار به دلیل وجود سکانس های خارجی )راههای فاضلاب خروجی شهر(، احتمالا از لوکیشن های بیرونی نیز استفاده خواهد شد گفتنی است ، تهیه کنندگی این نمایشنامه را غلامرضا حامدی خواه به عهده دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها