جاده ورامین هر روز قربانی می گیرد
کد خبر: ۳۲۳۷
تقریبا هفته ای نیست که خبر ناگواری از کشته و مجروح شدن مسافران جاده ورامین نشنویم . هفته گذشته طی خبری ، گزارش شده بود که فقط در یک هفته 10 کشته وصد زخمی حاصل تصادفات ناگوار این جاده بوده است.آخرین خبر هم حاکی است که طی دو روز در دو تصادف 4 کشته و30 مجروح در این جاده که باید جاده مرگ نامیده شود، بر جای مانده است . این جاده 25 کیلومتری که بین ورامین و ری کشیده شده ، به طور متوسط در هر ساعت شاهد حدود2 هزار تردد رفت و برگشت است . جاده مرگ نه نور کافی دارد و نه علایم هشداردهنده کافی و نه عرض کافی هر روز جان بسیاری از مسافران را می گیرد، بسیاری را خانه نشین می کند، کودکانی را یتیم و زنانی را بدون سرپرست می کند و خانواده هایی را به عزا مینشاند.باتوجه به این که ورامین محل سکونت شمار زیادی از کارمندان و کارگرانی است که در تهران کار می کنند، می بایست جاده آن به سمت تهران ، بزرگراه باشد )همانند بزرگراه تهران - کرج ( اما متاسفانه تاکنون در این زمینه کاری صورت نگرفته است . به گفته ناصر بخت ، فرماندار ورامین در جلسه ای باحضور مسوولان ری و ورامین مقرر شده که تا پایان سال 80 مطالعات مربوط به تعریض جاده انجام شود و همه فقط ابراز امیدواری می کنند که در سال 81 طرح تعریض شروع شود و هیچ برآورد دقیقی از زمان اتمام آن هم نشده است.باتوجه به این که تعریض جاده های خارج شهری به عهده وزارت راه و ترابری است ، اداره کل راه و ترابری استان تهران در واقع مسوول اصلی مطالعه و اجرای این طرح است و هیچگونه تعلل این اداره کل در این زمینه قابل قبول نیست .مشکل کمبود نوره نیز یکی از دلایل اصلی وقوع تصادفات در این جاده است . شهرداری منطقه 20 حدود8 کیلومتر محدوده خدمات شهری ری را تعریض کرده ، اما نادر کرمی ، شهردار منطقه از مسوولان اداره برق انتقاد می کند و می گوید: مسوولان اداره برق می گویند ما یکبار کابل برق کشیدیم و سارقان کابلها را دزدیدند، اما این بهانه دیگر پذیرفته نیست ؛ چراکه رفیوژهای وسط جاده آماده است و اداره برق می تواند تیر برق نصب کند تا احتمال سرقت کابلها نیز از بین برود. بقیه جاده هم بخاطر عرض ، جایی برای تردد خودروها ندارد؛ چه رسد به آنکه جای نصب تیر چراغ برق داشته باشد.البته نقش راه آهن و مترو تا هنگام تعریض جاده می تواند بسیار موثر باشد؛ چراکه خط آهن 53 کیلومتری از پیشوا تا تهران هم اکنون فعال است ، اما حرکت یک قطار از صبح و بازگشت آن در بعدازظهر جوابگوی انبوه مسافران نیست و باید تعداد رفت و برگشت ها افزایش یابد و باتوجه به این که یکی از خطوط متروی حومه تهران تا ورامین در نظر گرفته شده ، هرچه سریعتر حداقل تا ایستگاه آ1 کشیده شود تا مسافران قطارها در آن نقطه پیاده و سوار مترو شوند. به هر حال مسوولان هر راه حلی پیشنهاد میکنند، بهتر است بسرعت اجرا کنند و به نام مطالعات و غیره ، وقت را تلف نکنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها