برنامه‌های منتخب حوزه فرهنگی فصل زمستان 98 معاونت صدا در رادیو اعلام شد.
کد خبر: ۱۲۴۶۸۵۰
گلچین زمستانه برنامه های فرهنگی رادیو

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی معاونت صدا، تازه ترین رویدادها و اخبار فرهنگی کشور از «کافه هنر» رادیو ایران شنیده می شود و مسئولان و صاحب نظران فرهنگی کشور نیز پاسخگو هستند.

از ویژگی های منحصر به فرد این برنامه می توان به مرجع بودن آن در حوزه فرهنگ،هنر و ادبیات اشاره کرد. این برنامه با تکیه بر رعایت زبان فارسی در ترانه ها به نقد موسیقی روز نیز می پردازد. پویش "آئین سخن" و "من کتاب می خوانم" نیز هر ساله در این برنامه اجرا می شود.

مجله رادیویی «کافه هنر » ساعت 15:50 از شنبه تا چهارشنبه به طور زنده به تهیه کنندگی سیده زهرا صالحی، زهره سربازی و کارشناس مجری شهاب شهرزاد می شود.
«پارسی گویان» فراتر از مرز‌های جغرافیایی با هدف تقویت وحدت بین فارسی زبانان جهان به موضوعات مختلف مربوطه می‌پردازد. رادیو ایران به عنوان نگهبان زبان فارسی سعی در نهادینه کردن پاسداشت زبان فارسی دارد و این برنامه نیز کوشیده است در این راستا به صورت جامع فعالیت های مختلف در حوزه فلات زبان فارسی را روایت کند.

مجله رادیویی پارسی گویان ساعت 23:05 روزهای جمعه و سه شنبه به تهیه کنندگی محمد اسماعیل پور و گویندگی حسن همایی پخش می شود.

مسابقه «یک دو صدا» بین علاقمندان به اجــرا و گویندگی برگزار می شود. هر هفته سه نفر در مسابقه شرکت ی کنند و هــــر روز با دو چالش در حوزه گویندگی مواجه می شوند و در نهایت با رأی داوران و شنوندگان، برنــده هفته معرفی می شود. در این فصل از مسابقه موضوع خوانندگی، ترانه سرایی و آهنگسازی جایگزین گویندگی و اجرا شده است و پس از آزمون اولیه، 100 نفر در بخش های مختلف در 33 گروه با هم به رقابت می پردازند و با موضوع " ایران" به تولید ترانه مشغول هستند.
این مسابقه از شنبه تا چهارشنبه ساعت 10:20 به تهیه کنندگی مهدی ساعی گویندگی ابوالفضل آقاخانی و داوران مسابقه: علیرضا افتخاری،سعید بیابانکی و محمد رضا چراغعلی پخش می شود.
علاقمندان می توانند شنونده برنامه های رادیو ایران روی موج fmردیف 90 مگاهرتز باشند.

هدف از مستند روایی «پرونده فرهنگی» بررسی مسایل و دغدغه های فرهنگی مردم است. این مجموعه مستند به بیان و واکاوی موضوعات فرهنگی و اجتماعی می پردازد و در این زمینه، معضلات مهم روز را آسیب شناسی می کند.در این برنامه کارشناسان متخصص در حوزه روانشناسی ،‌ جامعه شناسی ،‌ دینی و مسولان مربوطه، حضور دارند.

«پرونده فرهنگی» شنبه ها ساعت 8:40 با تهیه کنندگی اعظم ایرانی، روح الله مثنوی و گویندگی مریم احمد پور پخش می شود.

علاقمندان می توانند شنونده برنامه های رادیو معارف روی موج fmردیف 96 مگاهرتز باشند.
مجله رادیویی"رواق تماشا »" شامل گفتگو های صمیمانه و کارشناسی با مسئولان، منتقدان و فعالان حوزه میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی، ارائه آخرین اخبار و رویدادهای این حوزه ، معرفی جاذبه های گردشگری مغفول مانده در کشور که با هدف توسعه و رشد صنعت گردشگری و حمایت از صنایع دستی و میراث فرهنگی نقاط مختلف کشور، پخش می شود.

این مجله رادیویی که به موضوع رونق صنعت گردشگری می پردازد ، یکشنبه ها ساعت 22به تهیه کنندگی فرهاد دهنوی ، کارشناس مجری امیررضا فرهبد پخش می شود.

مجله رادیویی «از پارسی تا فارسی » با موضوع پاسداشت زبان فارسی شنبه ها ساعت 22 به تهیه کنندگی بهزاد محمودزاده و کارشناس مجری رشید کاکاوند پخش می شود.

«از پارسی تا فارسی» در راستای نقد و بررسی سیر تغییرات ایجاد شده در زبان پارسی تا تبدیل شدن به زبان فارسی، چالش های زبان فارسی معیار با حضور کارشناسان، اساتید، صاحب نظران و مسئولان فرهنگستان زبان و ادب فارسی که با هدف حفظ و پاسداشت زبان فارسی برای علاقه مندان این حوزه پخش می شود. تازه های فرهنگستان،مسابقه واژه شناسی،مصاحبه مردمی از آیتم های این برنامه است.

علاقمندان می توانند شنونده برنامه های رادیو گفت و گو روی موج fmردیف 5/103 مگاهرتز باشند.

در مجله رادیویی«گیومه» سعی می شود با دعوت از کارشناسان ، مسئولین و هنرمندان برای یکی از موضوعات روز هنری کشور ، پرونده ی ویژه ای باز شود و بحث و تبادل نظر صورت گیرد. نگاه برنامه سازان "گیومه" حفظ فرهنگ اصیل اسلامی – ایرانی است و در بررسی این پرونده های ویژه از همه دیدگاه ها و نظرات استفاده می شود تا اقدامات ناکارآمد مسئولین و هنرمندان را به چالش بکشد.

این برنامه شنبه تا چهارشنبه ساعت 9 صبح با تهیه کنندگی حسین معصومی،گویندگی مهدی طهماسبی، کارشناس مجری علی جعفری و کارشناسیمحمدرضا ایمانیان پخش می شود.

مجله رادیویی«صدا در صحنه »برنامه‏ای است تخصصی در حوزه نقد و بررسی آثار روی صحنه. بخش های مختلف این برنامه عبارتند از: پرسه در حوالی تئاتر، آنچه گذشت، کلاس درس و تهیه مینی‏فیچر از مراحل تمرین و اجرای یک نمایش و گفتگو با یکی از منتقدین تئاتر درباره یک اثر روی صحنه.این برنامه تلاش می کند در تولید تمام بخش هایش اصل بی‏طرفی را رعایت کند.

«صدا در صحنه» شنبه‏ ها ساعت 21:00به تهیه کنندگی طیبه محمدعلی،گویندگی بهناز بستان دوست ، کارشناس مجری رضا آشفته وکارشناسی آرش آبسالان پخش می شود.

علاقمندان می توانند شنونده برنامه های رادیو نمایش روی موج fmردیف 5/107 مگاهرتز باشند.

مجله رادیویی«نیستان » به بررسی موسیقی فاخر و اصیل ایرانی با رویکرد آموزشی- پژوهشی و اطلاع رسانی می پردازد. رسالت برنامه نیستان، حمایت از موسیقی اصیل و فاخر ایرانی است و حضور کارشناسان خبره و آهنگسازان صاحب نام به اعتبار برنامه افزوده است.نیستان در طول ۲۰ سال فعالیت مداوم به عنوان یکی از برنامه های جریان ساز در حوزه موسیقی شناخته شده است.

«نیستان» شنبه تا پنج شنبه ساعت 22:00 به تهیه کنندگی کننده: وحید رستگاری، گویندگی فاطمه رکنی و ،لیدا وحیدی پخش می شود.

مسابقه « حریر سخن » یک مشاعره رادیویی در راستای پاسداشت زبان فارسی با رویکرد آموزشی و تفریحی است. مشاعره یکی از فنون شناخته شده در شعر است که از گذشته های دور در بین مردم ما رواج داشته است. حضور دکتر اسماعیل آذر یکی از استادان برجسته این فن در برنامه به عنوان کارشناس مجری، اعتبار خاصی به این برنامه بخشیده است.

این مسابقه چهارشنبه و پنج شنبه ساعت 12:30 با تهیه کنندگی کننده: سید هادی موسوی نژاد، کارشناس مجری:دکتر اسماعیل آذرپخش می شود.

مجله رادیویی «رادیو کتاب» به بررسی آثار مکتوب کودک و فعالیت های فرهنگی در حوزه کودک می پردازد و محفلی را فراهم می کند تا شنوندگان آن در سراسر ایران با نویسندگان، پژوهشگران و ناشران تازه های نشر کشور در حوزه های میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی،کتاب های کودک و نوجوان، تازه های ترجمه،تاریخ نشر ایران،کتابهای هنری و ادبی آشنا شوند.

این برنامه شنبه تا پنج شنبه ساعت 17 به طور زنده به تهیه کنندگی سعید فرح آبادی ،مونا توسلی، الهه بیات، زهرا نصرالهی، فاطمه حق وردی و گویندگی فاطمه حقیقت ناصری ، مهدی اکبری، راضیه گرد کاهد و فاطمه اسحاق تبارپخش می شود.

مجله رادیویی«هفت کوچه» در حوزه فرهنگ اقوام و فرهنگ عامه مردم ایران زمین است.در این برنامه به دو شکل موضوع محور و مکان محور (بِه صورت موضوعی و با همکاری و مشارکت مراکز صداو سیما در استانها) به عناصر و مؤلفه های فرهنگ و خرده فرهنگ های مختلف و متنوع اقوام ایرانی در آیتمهای مختلف ،نمایشی و کارشناسی پرداخته می شود.

این برنامه چهارشنبه و پنج شنبه های هر هفته ساعت 9 صبح به تهیه کنندگی سید هادی موسوی نژاد، گویندگی سکینه ارجمندی و وجیهه السادات حسینیان پخش می شود.

مجله رادیویی« ده ترین» به معرفی برترین ها در حوزه ی علم و فرهنگ می پردازد و برترین ها را در حوزه هایی نظیر میراث فرهنگی، اماکن گردشگری، محیط زیست ایران و صنایع دستی با تمرکز بر فرهنگ ایران اسلامی اعلام می کند. این برنامه برای ارتقا دانش عمومی و تخصصی مخاطبان علاقمند به فرهنگ ایرانی ساخته می شود. این برنامه علمی و فرهنگی چهارشنبه ها ساعت 14:40 به تهیه کنندگی نازنین حاج سیف اله و مجری کارشناسی احسان همتی پخش می شود.

علاقمندان می توانند شنونده برنامه های رادیو فرهنگ روی موج fmردیف 106 مگاهرتز باشند.

«مجله رادیویی» «آب و تاب» شامل گفت و گوی زنده و صمیمانه محمد صالح علا با نخبگان حوزه فرهنگ است.این گفتگو عبارت است از زندگینامه، دلایل موفقیت نخبگان و دانسته های آنها در حوزه‎های تخصصی شان. معرفی اشخاص حوزه های هنری، فرهنگی و آشنایی مخاطب با حرفه های مختلف به صورت تخصصی، هدف اصلی این برنامه است. نخبگانی که در این برنامه با آنها گفت و گو می شود از حوزه های سینما، ادبیات، کاریکاتور، عکس، تئاتر، خط، ترجمه، هنرهای تجسمی، طنز و نقاشی هستند.

«آب و تاب» جمعه ها ساعت21 به تهیه کنندگی پروانه طهماسبی و کارشناس مجری محمد صالح علاء پخش می شود.

علاقمندان می توانند شنونده برنامه های رادیو تهران روی موج fmردیف 94 مگاهرتز باشند.

مجله رادیویی« موج جوانی» به صورت مستمر هر هفته به یک شهر یا روستا سفر می کند و به صورت زنده در بین مخاطبان اجرا می شود و مشارکت مردم به برنامه جلوه ای دیگر می بخشد.اجرای زنده ی مسابقات و خواننده ها باعث جذابیت برنامه برای مخاطب می شود و با توجه به پخش از فرستنده اینترنتی ، امکان دسترسی به دورترین نقاط روستاها و شهرها امکان پذیر است.

این برنامه پنجشنبه و جمعه ساعت 20:00 به تهیه کنندگی عباس پیری وگویندگی امیر زنده دلان و حسن اسماعیل پور پخش می شود.

علاقمندان می توانند شنونده برنامه های منتخب رادیو جوان روی موج fmردیف 88 مگاهرتز باشند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها