درد مفاصل، سردرد، اختلالات خواب، خستگی و مشکلات گردش خون؛ برخی افراد این علائم را هنگام تغییرات آب و هوا در فصول مختلف تجربه می‌کنند و به اصطلاح دچار حساسیت به هوا هستند.
کد خبر: ۱۲۴۶۶۹۴
اثرات تغییرات آب و هوایی بر بدن

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، «فوکوس آنلاین» در مطلبی در این باره آورده است: بدن شما تغییرات آب و هوایی شامل حرارت، نور و ذرات تشکیل دهنده هوا را درک و از طریق تغییرات هورمونی و تنظیمات سیستم عصبی مرکزی، خود را با آن سازگار می‌کند.

با این حال اگر دچار بیماری خاصی مانند پرفشاری یا کم‌فشاری خون، بیماری تنفسی، بیماری‌های قلبی عروقی یا دردهای مزمن باشید، شاید نتوانید به راحتی بدن خود را با تغییرات آب و هوایی تنظیم کنید و در نتیجه شاهد وخیم‌تر شدن علائم این بیماری‌ها باشید. علاوه بر این زنان بیشتر از مردان و افراد مسن بیشتر از جوان‌ها تحت تاثیر وضعیت آب و هوا هستند و دیرتر با آن سازگار می‌شوند.

البته اینکه تغییرات آب و هوا چقدر بر بدن تاثیر می‌گذارد، بستگی به وضعیت سلامت عمومی، کیفیت خواب و سطح استرس شما دارد.

پزشکان معتقدند حساسیت به هوا تا حدودی مشکل تمدن است. امروزه اکثر افراد در محیط‌هایی به سر می‌برند که می‌توان درجه حرارت و نور را با دستگاه‌های مختلف در آنها کنترل کرد. در این شرایط بدن چگونگی سازگاری بهینه با تغییرات آب و هوا را فراموش می‌کند.

اگر می‌خواهید حساسیت خود را به هوا بهبود ببخشید، نیاز به گذراندن وقت بیشتری در فضای باز خواهید داشت.

رفتن به سونا یا استفاده روزانه از دوش آب گرم نیز می‌تواند تاثیر مثبتی بر گردش خون داشته باشد. از آنجا که عواملی مانند استرس یا کمبود خواب حساسیت به هوا را افزایش می‌دهد، متخصصان انجام تمرینات آرام‌بخش مانند یوگا یا مدیتیشن و داشتن حداقل هفت تا هشت ساعت خواب شبانه را توصیه می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها