در حساس ترین دیدار هفته نوزدهم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران تیم های استقلال و پرسپولیس در دربی شماره 91 به مصاف هم می روند.
کد خبر: ۱۲۴۶۵۰۷
آغاز داستان یحیی و فرهاد در دربی شماره 91

به گزارش جام جم آنلاین ، فردا شاهد برگزاری بزرگ ترین دربی قاره آسیا هستیم. از ساعت ۱۵:۳۰ دو تیم پرسپولیس و استقلال در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی مقابل هم قرار می گیرند.

پرسپولیس و استقلال هر دو فعلا روزگار خوشی دارند. هر دو می برند و می تازند.

پرسپولیس با هفت برد پیاپی صدرنشین است و استقلال در سه بازی اخیرش در لیگ برتر و آسیا حسابی قدرت نمایی کرده است. پرسپولیس دقیقا 40 امتیاز دارد، تیمی که سه بار پشت سر هم قهرمان ایران شده و حالا قصد دارد پیش به سوی چهارمین قهرمانی پیاپی برود.

نبرد فردا نه تنها دوئل قهرمانی مدعیان است که تقابل سرمربیان دو تیم هم به شمار می رود. در یک سو یحیی گل محمدی که به پرسپولیس جان تازه ای بخشیده و در سوی دیگر فرهاد مجیدی که باز هم استقلال دوران استراماچونی را به همه یادآور شده است.

پرسپولیس و استقلال هر دو بسیار زیبا بازی می کنند و هنوز میراث سرمربیان قبلی خود یعنی کالدرون و استراماچونی را نشان می دهند. دو تیم در دیدار رفت نیز همین فوتبال زیرا را داشتند اما در نهایت این سرخ ها بودند که با گل بازیکن جوان خود یعنی عبدی به برتری دست یافتند. حالا استقلال در حالی که یک لشکر مصدوم دارد در پی جبران آن شکست و نزدیک تر شدن به صدر است. شیخ دیاباته، فرشید اسماعیلی، سیاوش یزدانی و عارف غلامی غایبان استقلال به شمار می روند.

تماشاگران هم که مثل همیشه دنبال یک بازی پرگل و البته زیبا هستند. هیچکس هم نمی خواهد که تیم مورد علاقه اش دست خالی از این دربی هیجان انگیز خارج شود.

اگر پرسپولیس و استقلال به روند چند هفته اخیر خود ادامه بدهند هیچ بعید نیست که دو تیم در دربی هم بازی زیبایی به نمایش بگذارند. آنچه که در آنجا اصلا و ابدا مورد تایید قرار نمی گیرد این است که دربی به سبک و سیاق تمام سال های گذشته یک دربی محتاطانه باشد تا مبادا دو تیم گل بخورند و بازنده بیرون بروند. هیچکس این دربی را دوست ندارد.

یحیی گل محمدی و فرهاد مجیدی نیز برای نخستین بار است که به عنوان سرمربیان سرخابی ها مقابل یکدیگر قرار می گیرند. هر کدام محبوبیت خود را نزد هواداران تیمشان دارند و هر دو هم هیچ چیز نمی خواهند جز برد. یحیی سال ها پیش سرمربی پرسپولیس بوده و با این تیم طعم شکست را چشیده اما فرهاد مجیدی در همین چند بازی معدودی که امسال سرمربی استقلال بود هرگز طعم تلخ شکست را تجربه نکرد.

کدام مربی محبوب به برتری دست پیدا می کند؟ فرهاد یا یحیی؟

از سویی دیگر هر چند استقلال مصدوم زیاد دارد اما در سوی دیگر میدان هم پرسپولیس بدون شجاع خلیل زاده گام به میدان می گذارد. مصدومیت او بدان معناست که کنعانی زادگان و جلال حسینی در خط دفاع در کنار هم بازی می کنند.

استقلال در هفته های اخیر با ترکیب هجومی سه نفره خود متشکل از مطهری، قائدی و دیاباته می نازید اما حالا شیخ غایب است و قائدی و مطهری باید دو تایی دل به خط دفاع سرخ ها بزنند.

البته خبر مهمی به گوش می رسد. کادر فنی پرسپولیس مدعی است که مصدومیت دیاباته مشکوک است و بازیکن در دربی شماره 91 به میدان می رود. به هر حال خودِ سرخ ها هم یک بازیکن جدید به نام استوکس دارند که خوب می دانیم قبلا در تراکتور بازی می کرد و چه عملکردی داشت. استوکس ایرلندی یکی از سلاح های سرخ ها در برابر دروازه استقلال است.

دربی 91 را از یک جهت دیگر هم باید مورد بررسی قرار بدهیم. استقلال از پرسپولیس گلزن تر است. شاگردان فرهاد مجیدی تا اینجای لیگ 35 گل زده اند. اما پرسپولیس هم از یک جهت به استقلال برتری دارد و آن هم خط دفاعش است. شاگردان گل محمدی تا اینجای لیگ فقط هفت گل دریافت کرده اند.

نبرد اصلی دو تیم هم در میانه میدان خواهد بود جایی که احمد نورالهی، کامیابی‌نیا، مهدی ترابی و وحید امیری برای پرسپولیس و علی کریمی، وریا غفوری، فرشید باقری و آرش رضاوند حضور دارند. گره بازی در این منطقه باز خواهد شد.

پرسپولیس در صورت برد 43 امتیازی خواهد شد و فرار بزرگی به سوی چهارمین قهرمانی را آغاز خواهد کرد اما اگر در دربی بازنده هم شود بازهم صدرنشین باقی خواهد ماند. استقلال اما اگر پیروز شود فاصله‌اش را با رقیب سنتی خود به 5 امتیاز کاهش می‌دهد و شاید آنطور که نامجو مطلق مربی استقلال گفته استارت قهرمانی بزند.

برنامه مسابقات هفته نوزدهم لیگ برتر:

چهارشنبه ۱۶ بهمن ۹۸
فولادخوزستان- شهر خودرو مشهد- ساعت ۱۶- ورزشگاه شهداء فولاد اهواز
- پنجشنبه ۱۷ بهمن ۹۸
پرسپولیس تهران- استقلال تهران- ساعت ۱۵:۳۰ - ورزشگاه آزادی تهران
نفت مسجد سلیمان- فولاد مبارکه سپاهان - ساعت ۱۶- ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان
- جمعه ۱۸ بهمن ۹۸
ماشین سازی تبریز- پیکان تهران- ساعت ۱۵- ورزشگاه بنیان دیزل تبریز
سایپاتهران- پارس جنوبی جم- ساعت ۱۵:۳۰ - ورزشگاه پاس قوامین تهران
شاهین شهرداری بوشهر- نساجی مازندران- ساعت ۱۶ - ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر
ذوب آهن اصفهان- صنعت نفت آبادان- ساعت ۱۶ - ورزشگاه فولاد شهر فولادشهر
گل گهرسیرجان- تراکتور سازی تبریز- ساعت ۱۶:۵۰ - ورزشگاه امام علی (ع) سیرجان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها