کد خبر: ۱۲۴۵۹۵۸
کارتن پلاست چگونه ساخته می شود؟

به یک بیان و تعریف ساده جنس اصلی کارتن پلاست از پلی پروپلین می باشد و طی واکنش های شیمیایی و فیزیکی اکستروژن تولید می شود. در واقع اگر بخواهیم شرح کاملی از محصول داشته باشیم باید بگوییم که از دو ورقه صاف خارجی تشکیل شده که به صورت موازی و با استفاده از پایه هایی از همان جنس به هم متصل شده اند که به این فضاها و لانه های بین دو جداره فلوت گفته می شود.علاوه بر لاین اکستروژن که وظیفه تولید ورق های کارتن پلاست را بر عهده دارد دستگاه های دیگری چون دستگاه دایکات برای برش و قالب زنی بر روی ورق ها و یا برای عملیات چاپ بر روی این محصول دستگاه چاپ سیلک اسکرین نیز وجود دارند.

انواع محصول کارتن پلاست

ورق کارتن پلاست دارای انواع مختلفی از ضخامت است که از جمله آن ها می توان به ورقه های 2 تا 10 میلی متر اشاره کرد. بسته به نوع کاربرد این ورق ها می توان ضخامت آن را مشخص کرد.از جمله مصارف این ورق ها می توان به صنعت ساختمانی،صنعت خودرو،صنایع غذایی و بسته بندی و صنعت چاپ اشاره کرد. قیمت کارتن پلاست به اندازه و سایز آن بستگی دارد که مشاوران فروش ما همیشه آماده همکاری با شما عزیزان هستند.

کارتن پلاست

تمامی ویژگی های مربوط به محصول کارتن پلاست

یکی از مهم ترین دلایل استفاده از این محصول و کاربرد آن در صنایع مختلف را می توان به مقاومت بالای فیزیکی آن در برابر عوامل شیمیایی و خارجی محیط پیرامون آن اشاره کرد. از نام های دیگر تجاری مربوط به این محصول می توان به ورق کارتن پلاست و شیت پلاست اشاره کرد.

از مهم ترین ویژگی های مهم مربوط به کارتن پلاست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • همان طور که می دانید در صنایع مختلف احتمال وجود ضربات ناگهانی بخشی جدایی ناپذیر از آن است به همین دلیل این محصول در برابر تمامی این ضربات احتمالی بسیار مقاوم است.
  • یکی از مهم ترین دغدغه های اصلی تولیدکنندگان و صنایع مختلف را می توان نگرانی از بابت رطوبت اشاره کرد و محصول کارتن پلاست طوری ساخته شده که در برابر رطوبت بسیار مقاوم است.
  • این محصول کاملا بدون بو است.
  • این محصول انعطاف پذیر است و هم چنین بسیار سبک است و این مساله کار جابجایی و انتقال آن را برای اپراتورهای تولید ساده کرده است. و ویژگی دیگر مربوط به این مساله است که در برابر تغییر شکل بسیار مقاوم است.
  • این محصول کاملا قابل شست و شو است و تمامی مواد اولیه به کار گرفته شده در آن بسیار بهداشتی است.
  • یکی از مهم ترین دلایلی که از کارتن پلاست در صنایع چاپ و بسته بندی استفاده می شود، امکان راحتی عملیات چاپ بر روی آن است این مساله به شکلی واضح خود را در میان مزیت های مربوط به این محصول نشان داده و به همین دلیل در این صنعت، جعبه کارتن پلاست از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است.
  • یکی دیگر از مزیت های مهم مربوط به این محصول قابلیت اتصال آن به وسیله چسب، جوش حرارتی و منگنه است و این مساله کاربردهای آن را در صنایع مختلف نشان می دهد.
  • شاید نه تنها زیبا بودن این محصول ملاک استفاده از آن برای صنعت چاپ و بسته بندی نیست،بلکه یکی از مهم ترین ویژگی های مربوط به این کارتن، عایق رطوبتی و حرارتی بودن آن است که در برابر تمامی این شرایط مقاومت کاملا 100 درصدی دارد.
  • هم چنین از کارتن پلاست می توان در تمامی دماهای محیطی استفاده کرد به صورتی که طبق آزمایشات انجام شده بر روی این محصول مشاهده شده است که می تواند از محدود دمای منفی 15 درجه سانتی گراد تا 60 درجه سانتی گراد را تحمل کند.
  • از مهم ترین تاییدیه های مربوط به این محصول که نشان از کیفیت بالای آن دارد، نشان تاییدیه از سازمان غذا و داروی آمریکاست که بالاترین مرجع در رابطه با محصولات و بسته بندی های در تماس با صنایع غذایی و دارویی در جهان به حساب می آید و این مساله نشان می دهد که مرغوبیت مربوط به محصول چقدر بالاست.

مدل های مختلف کارتن پلاست

تا به امروز حالات مختلفی از کارتن پلاست بنابه درخواست مشتری در بازار ، تولید و عرضه گردیده است. به عنوان مثال برخی از مشتریان چون محصولاتشان در طول شبانه روز در معرض هوای باز و نور خورشید قرار دارند مجبورند از کارتنی برای بسته بندی محصولاتشان استفاده کنند که خاصیت ضد آفتاب یا همان آنتی یووی را داشته باشد، به همین دلیل به این دسته از محصولات کارتن پلاست ضد آفتاب می گوییم.

برخی دیگر از مشتریان چون در محیط های تمام بار الکتریکی کار می کنند به ناچار بایستی از جعبه های بسته بندی استفاده کنند که دارای خاصیت آنتی استاتیک یا ضد بار الکتریکی باشد. کارتن های ضد بار الکتریکی نمونه ای دیگر از این محصولات به حساب می آیند.

در صنایع غذایی و دارویی به دلیل این که ایمنی بهداشت مواد غذایی و مواد اولیه مربوط به آن از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به همین خاطر باید تمامی استانداردهای مربوط به کنترل ایمنی و بهداشت محیط کارخانه را به صحیح ترین شیوه ممکن رعایت کرد که یکی از مهم ترین الزامات مربوط به این صنایع استفاده از کارتن نانو پلاست است که به عنوان ضد انواع میکروب و قارچ ها شناخته می شود.

از آخرین مدل مربوط به کارتن پلاست می توان به مدل آنتی فایر آن اشاره کرد که ضد شعله و آتش می باشد و این مساله برای کارخانجات و صنایع پتروشیمی از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، هم چنین در شرکت های پیمانکاری که قصد دریافت گواهینامه سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی را دارند رعایت کردن این مساله یکی از الزامات مهم جهت صدور این مدرک به حساب می آید و در صورت مشاهده بازرسان و ندید گرفتن این الزامات توسط شرکت، نمی توان مدرک مورد نظر را برای شرکت در مناقصات بزرگ دولتی دریافت کرد. پس این مساله نشان می دهد که استفاده از کارتن پلاست حتی به عنوان یکی از الزامات مهم مربوط به صنایع پتروشیمی از چه اهمیت بالایی برخوردار است.

کارخانه ایران کارتن پلاست یکی از بزرگترین ، با کیفیت ترین و در عین حال با مناسب ترین قیمت عرضه کننده محصولات کارتن پلاست در خاورمیانه است و مشتریان عزیز برای دریافت اطلاعات بیشتر، مشاوره و همچنین دریافت قیمت کارتن پلاست می توانند بر روی لینک زیر کلیک کنند.

https://irancartonplast.com/corrugated-plastic-price

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها