سازمان هواپیمایی کشوری گزارش مقدماتی علت سانحه هواپیمای بوئینگ ام دی ۸۸ هواپیمای کاسپین در فرودگاه ماهشهر را منتشر کرد.
کد خبر: ۱۲۴۵۹۱۴
انتشار گزارش اولیه گروه بررسی سانحه فرودگاه ماهشهر

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، بر اساس این گزارش پرواز شماره ۶۹۳۶ صبح امروز ساعت ۰۶:۴۲ شرکت هواپیمایی کاسپین با هواپیمای بوئینگ ام دی ۸۸ از تهران به ماهشهر برنامه‌ریزی شده بود. پس از انجام هماهنگی‌های پرواز این هواپیما با ۱۳۶ مسافر و ۸ خدمه پروازی در ساعت ۰۶:۴۲ از باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد به پرواز درآمده و پس از حدود ۵۰ دقیقیه پرواز و اوج گیری تا ارتفاع ۳۲ هزار پایی، آماده فرود در باند ۱۳ فرودگاه ماهشهر شد.

در این زمان هدایت پرواز به عهده خلبان بوده و پس از فرود در ساعت ۰۷:۳۶ به وقت محلی هواپیما از انتهای باند خارج شده و پس از برخورد با فنس حفاظتی از محیط فرودگاه خارج و در ابتدای بلوار اصلی ماهشهر به بندر امام خمینی در فاصله ۱۰۰ متری باند متوقف شده است.

تمامی ۱۴۴ سرنشین هواپیما در سلامت کامل از هواپیما تخلیه شده و با اعلام وقوع سانحه از سوی واحد برج فرودگاه، تیم‌های امدادی در اسرع وقت در محل حادثه حضور یافته و اقدامات مقتضی صورت پذیرفته است و فقط به دو نفر سرنشین اسیب اندکی وارد شده که نیازمند به اقدامات پزشکی خاصی نبوده‌اند.

طبق گزارش اولیه سازمان هواپیمایی باند ۳۱ به عنوان باند قابل استفاده در فرودگاه ماهشهر به خلبان اعلام شده است، اما بر اساس درخواست خلبان، فرود هواپیما از باند ۱۳ صورت گرفته است.

بر اساس مشاهدات پرسنل فرودگاه، هواپیما مقداری طول باند را از دست داده و پس از فرود در باند ۱۳ پس از برخورد با فنس فرودگاه از محوطه خارج شده و در بلوار نزدیک فرودگاه متوقف شده است.

طبق این گزارش در ساعت ۱۱ و ۳۵ دقیقه امروز عوامل تیم واکنش سریع و بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری به محل سانحه اعزام شده اند و اطلاع رسانی لازم در این خصوص پس از بررسی‌های همه جانبه از سوی روابط عمومی سازمان انجام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها