سال ۲۰۲۰ میلادی همزمان می‌شود با روزهای پایانی نسل هشتم و آغاز نهمین نسل کنسول‌های خانگی.
کد خبر: ۱۲۴۵۷۸۲
بازی‌های ۲۰۲۰ میلادی که به موفقیت‌شان امیدواریم

زمانی که شرکت‌های بازی‌سازی ضمن مرور برنامه‌هایشان برای کنسولی که چند سالی درگیر توسعه آن بوده‌اند، نگاهی رو به جلو برای معرفی محصولات جدیدشان دارند. پیش‌تر و در همین صفحه درباره کنسول‌های نسل نهمی صحبت کردیم.

کنسول‌هایی که می‌توان ردپایشان را در همین مطلب هم دید. امروز وقت آن رسیده تا به بخش جذاب‌تر این صنعت در سال میلادی پیش‌رو رجوع کنیم. جایی که عناوین جذابی انتظار دوستداران هنر هشتم را می‌کشد.

پنج عنوانی که برگزیدیم، در نظرسنجی‌های بسیاری مورد توجه دوستداران بازی‌های ویدئویی قرار گرفتند. سال جاری میلادی پر است از عناوینی که قطعا تاثیرگذار خواهند بود و هم در زمینه فروش و هم جلب رضایت منتقدان، حرف‌های بسیاری برای گفتن خواهند داشت.

بازگشت خالقان ویچر

سری بازی‌های «ویچر» جزو محبوب‌ترین نام‌های گیمرها در نسل جاری کنسول‌های خانگی بود و هست. فرنچایزی که بسیاری از منتقدان و فعالان صنعت، نسخه سوم آن را شایسته لقب بهترین بازی دهه می‌دانستند.

حال نوبت به سی‌دی پراجکت رسیده تا محصول بعدی خود را در فضایی متفاوت روانه بازار کند. عنوانی که «سایبرپانک ۲۰۷۷» نام‌دارد و بدون شک به‌دنبال استانداردسازی در ژانر نقش‌آفرینی است. «سایبرپانک» دنیایی بی‌رحم و سیاه از آینده بشر را به تصویر می‌کشد.

تصویری که در هر تصمیمی در آن می‌تواند روی روند قصه‌گویی بازی اثر بگذارد و در انتها تجربه هر شخص از بازی کاملا منحصر به فرد ـ به‌سبک سی‌دی پراجکت و نه دیگر نقش‌آفرینی‌سازان مدرن!ـ خواهد بود. زاویه دید اول شخص، دیگر تغییر بزرگی است که خالقان ویچر بعد از سال‌ها سراغ آن رفته‌اند. انتظار برای تجربه سایبرپانک ۲۰۷۷ و دنیای بی‌رحمش، دشوارترین انتظاری‌ست که باید تا بهار امسال با آن سر کنیم.

بی‌رحم، سیاه و طعنه‌آمیز

بگذارید خیالتان را راحت کنم: نسخه دوم The Last of Us، احتمالا خشن‌ترین، بی‌رحم‌ترین و عجیب‌ترین تجربه‌ای است که یک شرکت بازی‌سازی بزرگ در قالب یک عنوان انحصاری به مخاطبانش هدیه داده است.

نیل دراکمن و تیمش که با نسخه اول توانستند فصل جدیدی در تاریخ ناتی‌داگ رقم بزنند، حالا به فکر آن هستند تا قصه‌ای از انسانیت را روایت کنند که مفاهیمی چون عشق، خانواده، دوستی و تقابل اینها با ناملایمتی‌های یک محیط آخرالزمانی دستمایه آن است. «الی» قصه ما حالا بزرگ شده و بیش از پیش مشکلاتی که ممکن است گریبانگیرش باشد را حس می‌کند. پیش‌قصه‌ای که در بسته الحاقی Left Behind دیدیم، نقش پررنگی در وقایع این قسمت ایفا خواهد کرد و لایه‌های جدیدی از این شخصیت محبوب را به مخاطب نشان می‌دهد. اگر تا به حال بازی را تجربه نکرده‌اید، بازی نسخه اول روی پلی‌استیشن۴ به همراه بسته الحاقی آن بهترین گزینه تا عرضه رسمی بازی است.

هوا را از من بگیر؛ کاتانا را نه!

لاین‌آپ سال ۲۰۲۰ سونی آن‌قدر پر و پیمان است که با وجود حذف Dreams و Nioh 2 از لیست ما، باز هم عناوین بزرگی باقی ماندند. یکی از این عناوین بزرگ، Ghost of Tsushima است. یک اثر متفاوت با دیگر بازی‌های کارنامه ساکرپانچ دوست‌داشتنی که ژاپن فئودال را به عنوان مقصد قصه خود انتخاب کرده است و با توجه به نمایش‌هایش، به‌نظر می‌رسد که حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

ساکرپانچ را با عناوینی چون «اسلای‌کوپر» و infamous می‌شناسیم و حضور در فضایی با این حجم تفاوت، قطعا برای دوستداران قدیمی این استودیو جذاب خواهد بود. علاوه بر این، بازی تمرکز بسیاری روی قدرت‌های کنسول میان نسلی سونی یعنی PS4 Pro دارد و یکی از معدود بازی‌هایی خواهد بود که این کنسول را تا مرز محدودیت‌هایش خواهد رساند. باید منتظر ماند و دید که در سیل عناوین سال ۲۰۲۰، GoT تا چه اندازه موفق خواهد بود و می‌تواند شانه به شانه دیگر بازی‌های بزرگ پلی‌استیشن در این سال حرکت کند یا خیر.

تاریخ تکرار می‌شود

نمی‌شود عاشق بازی بود و شیفته یکی از سری بازی‌های فاینال فانتزی نبود. حالا این جنون ژاپنی به پله هفتم رسیده است.

«فاینال فانتزی ۷» یکی از کالت‌ترین آثار تاریخ بازی‌های ویدئویی است. اثری که از زمان عرضه‌اش روی اولین نسل پلی‌استیشن، بارها مورد ستایش منتقدان و هواداران قرار گرفت و پای ثابت نظرسنجی‌ها بوده و است.

زمزمه‌های بازسازی این عنوان مدت‌ها مورد بحث بود و بالاخره در کنفرانس مطبوعاتی E3 سونی، اسکوئر انیکسی‌ها از غافلگیری بزرگشان پرده‌برداری کردند.

بازسازی فاینال فانتزی ۷ آن‌قدر قدرتمند و دقیق در حال انجام است که بی‌راه نیست آن را یک بازی ویدئویی کاملا جدید بنامیم. اثری که امتحان خود را در زمینه داستانی پس داده است و حالا نوبت آن رسیده تا با فرمول جادویی گیم‌پلی خود، بار دیگر دل دوستداران نقش‌آفرینی‌های شرقی را به دست آورد.

مصائب آقای چیف

استودیوی ۳۴۳ یکی از سنگین‌ترین پروژه‌های تاریخ عناوین اکشن اول شخص با درون‌مایه سندباکس را با «هیلو: اینفینیت» آغاز کرد. گزارش‌ها نشان می‌داد که بارها محتواهای تولید شده از محصول به طور کامل دور ریخته شده‌اند. مایکروسافت میلیون‌ها دلار برای تکنولوژی مورد استفاده تیم ۳۴۳ هزینه کرده است و در انتها، هنوز هم معلوم نیست که خروجی بصری بازی چه باشد. در این بین، بارقه امیدی که به هواداران قدیمی سری کمک می‌کند تا تغییرات آن را بهتر لمس کنند و برای یک تجربه نسل نهمی حاضر باشند، میزان وفاداری نمایش‌های اینفینیت به المان‌هایی است که شالوده هیلو را در این سال‌ها شکل داده‌اند. موردی که طی سال‌های اخیر و با آغاز سه‌گانه جدید بسیاری از هواداران قدیمی را آزار می‌داد و جامعه هواداران آن را به دو‌پاره تقسیم کرده بود. خوب یا بد، هیلو با گذر از سه نسل کنسول‌های خانگی برند اکس باکس، حالا آماده است تا ورود خود به نسل هشتم را با «سری اکس» جشن بگیرد و بار دیگر دوستداران این فرنچایز افسانه‌ای را با قهرمان محبوبشان تنها بگذارد.

امیر گلخانی - ضمیمه کلیک روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها