مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: با ادامه فعالیت سامانه بارشی امروز در مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۱۲۴۵۶۰۰
بارش‌ها در کشور ادامه دارد

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیائیان در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: با ادامه فعالیت سامانه بارشی امروز در مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. این سامانه از اواخر وقت امروز به تدریج از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی بیان کرد: همچنین امروز با ورود سامانه بارشی دیگری در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات شمالی البرز بارش برف و در سواحل دریای خزر بارش باران شروع می‌شود.

به گفته وی، شنبه (۵ بهمن‌) ، در مناطقی از جنوب و جنوب غرب بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش برف و باران و در مناطقی از شرق و شمال شرق و سواحل دریای خزر بارش باران رخ می‌دهد. همچنین یکشنبه ادامه‌ فعالیت این سامانه بارشی در جنوب، جنوب شرق و شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

بنابر اظهارات ضیاییان، دوشنبه (۷ بهمن‌ماه) در سواحل شمالی و شمال شرق بارش پراکنده باران رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور تا روز سه‌شنبه جوی به نسبت پایدار حاکم خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: بارش برف و وزش باد موجب کولاک برف در محورهای کوهستانی شمال غرب و امتداد رشته کوه البرز و احتمال رخداد بهمن در ارتفاعات البرز مرکزی خواهد شد که می‌تواند موجب اختلال در تردد جاده‌ای این مناطق شود، همچنین جمعه دریای خزر و خلیج فارس و از اواخر وقت شنبه و طی روز یکشنبه خلیج فارس مواج است.

وی در پایان درباره‌ وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۵ بهمن‌ماه) نیمه ابری به تدریج صاف، گاهی وزش باد با حداقل دمای منفی یک درجه و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (۶ بهمن‌ماه) صاف تا کمی ابری و غبار صبحگاهی با حداقل دمای منفی سه درجه سانتیگراد و حداکثر دمای پنج درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها