اگر برای خود یک کسب و کار کوچک راه اندازی کرده اید ، بایستی یک سری موارد را در کار خود جدی گرفته تا مانع از ورشکستگی شما شود.
کد خبر: ۱۲۴۵۲۶۵
راه کارهایی جهت جلوگیری از ورشکستگی شرکت ها

به عبارتی دیگر با خواندن این مقاله نکاتی کلیدی به شما ارائه می شود تا مانع از ورشکستگی شما در کسب و کارتان شود.

  1. راه اندازی و ثبت شرکت :

اگر برای خود یک کسب و کار راه اندازی کرده اید در اولین مرحله بایستی برای تاسیس شرکت اقدامات لازم را انجام دهید. اولین قدم برای ثبت شرکت این است که با توجه به موضوع فعالیت خود نوع متناسبی از شرکت ثبت کنید.

  1. آشنایی با قوانین ثبتی :

یکی از دغدغه های افرادی که به تازگی شرکت ثبت کرده اند این است که شرکت خود را در چه قالبی ثبت کنند. شما باید سعی کنید که در مورد انواع مختلف شرکت اطلاعات خود را تکمیل کرده تا با ویژگی های هر یک از شرکت ها آشنا شوید. به عنوان مثال ، شرکت سهامی خاص و شرکت مسئولیت محدود از مجبوبترین شرکت های ثبت شده در ایران هستند. این شرکت ها تفاوت های مهمی در گرفتن تسهیلات و وام بانکی دارند که بهتر است از قبل اطلاعات کاملی در زمینه قوانین ثبتی داشته باشید.

  1. ثبت برند :

اگر کسب و کار شما به گونه ای باشد که یک محصول خاصی ارائه می دهید بایستی برند خود را ثبت کنید. ثبت برند به شما کمک می کند تا فردی نتواند از محصول و برند شما سوء استفاده کند. برند یک نام تجاری با یک اصطلاح ، علامت ، نشان ، یا طرح یا ترکیبی از آنها است که برای شناسایی کالای شما و تمایز بین یک محصول با محصولات دیگر و جهت شناسایی شما به کار می رود . به طور خلاصه ثبت برند سبب شناسایی فروشنده یا سازنده آن می شود. اگر شما برند خود را به طور قانونی در اداره ثبت علائم تجاری به ثبت نرسانید ممکن است که فردی از برند شما سوء استفاده نموده و با تبلیغات گسترده شما را ورشکست کند.

  1. ثبت برند بین المللی :

اگر کسب و کار شما به گونه ای است که با امور صادرات و واردات سروکار دارید و قصد داشته باشید تا یک محصول یا برند را جهانی کنید ، بایستی ثبت برند مادرید داشته باشید. کنوانسیون پاریس به منظور حمایت از مالکیت صنعتی برای پشتیبانی از علائم تجاری و برند در سطح بین المللی، قوانینی وضع نموده که طبق این قوانین دارندگان علائم تجاری اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی باید بطور جداگانه تعدادی تقاضانامه را در ادارات کشورهای مختلف عضو به زبان های گوناگون و با پرداخت هزینه های متفاوت ارسال کنند. لازم به ذکر است که ثبت برند مادرید منوط به ثبت در کشور مبدا می باشد. سوء استفاده از برند در سطح بین المللی نیز مانند سوء استفاده در داخل کشور مبدا امکانپذیر خواهد بود. به این ترتیب با ثبت نکردن برند به صورت جهانی می توانید زمینه ورشکستگی کسب و کار خود را فراهم کنید.

  1. تامین بودجه :

شاید بتوان گفت که مهمترین بخش از مراحل راه اندازی کسب و کار ، تامین بودجه و سرمایه است. ممکن است شما با یک سرمایه اندکی کار خود را شروع کنید اما اگر به عنوان مثال ، نوع شرکت شما شرکت سهامی خاص باشد یا شرکت دانش بنیان راحت تر می توان از تسهیلات و وام بانکی برخوردار گردید.

  1. شناسایی رقبا :

هر کسب و کاری که راه اندازی می شود یک سری رقیب کاری دارد که پیش از شما آن کار را شروع کرده است. زمانی که شما یک موضوع فعالیت کاملا جدیدی انتخاب می کنید، برای اینکه مشتری ها با آن آشنا شوند، بایستی سرمایه گذاری های زیادی در قالب تبلیغات انجام شود.

تصور کنید که قبل از شما کسی تمام کارهای سخت آن زمینه را برای شما انجام داده است و شما فقط وارد ماجرا شده و بازی را می برید. صرف نظر از این که شما اولین یا دومین یا چندمین نفر در این زمینه هستید ، همیشه باید جزء اولین وظایفتان این باشد که بازار رقابتی را ارزیابی کنید. بنابراین باید تعیین کنید که چه کسی، چگونه و چه کاری را انجام داده است تا بتوانید استراتژی های خود را بر اساس آن قرار دهید.

  1. نیاز جامعه :

واضح است که هر شرکت و کسب و کاری برای برطرف کردن یک سری از نیازهای جامعه راه اندازی می شوند. برطرف کردن نیاز جامعه نه تنها به شما در تنظیم استراتژی های بازاریابی و توسعه کسب و کارتان کمک می کند، بلکه می تواند منجر به بازگشت سرمایه شما در دراز مدت شود. اگر شما بتوانید روی موضوعی کار کنید که نه تنها نیاز جامعه بوده بلکه کمتر کسی به آن پرداخته باشد بهترین و ایده آل ترین موضوع را برای کسب و کار خود انتخاب نموده اید.

  1. مالیات :

زمانی که یک کسب وکار مشغول به فعالیت باشد بایستی به اداره مالیاتی کشور مالیات پرداخت کند. اما اگر شرکت خود را در قالب شرکت دانش بنیان غیرمستقر در پارک علم و فناوری ثبت کرده باشید ، به مدت 15 سال از تاریخ شروع مجوز و اگر شرکت شما شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری باشد ، 20 سال از پرداخت مالیات معاف هستند.

همچنین با ثبت شرکت در مناطق آزاد به مدت 20 سال معاف از مالیات خواهید بود. در اینجاست که لزوم آشنایی با قوانین ثبتی و وجود یک مشاور برای کسب وکار خود بیشتر به چشم می خورد.

  1. تبلیغات :

برای اینکه کسب و کار شما رونق پیدا کند و بتوانید آن را زبانزد جامعه کنید بایستی تبلیغات گسترده ای در این زمینه انجام دهید. گاهی باید برای شناساندن برند خود به دیگران هزینه های گزافی کنید به خصوص اگر موضوع فعالیت شما قبلا توسط رقبا انجام نشده باشد. این تبلیغات می تواند به صورت تراکت پخش کردن ، ایمیل مارکتینگ ، اس ام اس مارکتینگ و طراحی سایت و ... باشد.

  1. مشاوره :

بر کسی پوشیده نیست که هیچ انسانی کامل نیست و هرکس برای انجام امورات مهم نیاز به یک مشاور خبره دارد. ما به شما پیشنهاد می کنیم که اگر با قوانین ثبتی آشنایی کامل ندارید یا نیاز به مشاور ثبتی دارید به موسسه حقوقی بازرگان با شماره های تماس 021-88323274 و 09120213393 تماس بگیرید. مشاوران مجرب ما در موسسه با روی باز پذیرای سوالات شما هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها