با تعریف مفهوم حد مطلوبیت و تاثیر آن بر حد سود و ضرر وضرورت توجه کاربر به این دو برای دور ماندن از ضرر را بررسی میکنیم با بیان تعریف میزان حداقل ریسک در معامله مقاله را به پایان میرسانیم.
کد خبر: ۱۲۴۵۲۳۵
تعاریف مفاهیم حد سود و ضرر

استراتژی های حد سود و ضرر در بازار فارکس کدامند؟

موضوع حد سود و ضرر در بازار معاملات فارکس و همچنین تجارت کپی در ایران بسیار مهم می باشد. با توجه به این موضوع لازم است تا به موضوع استراتژی ها و روش های تعیین حد سود و ضرر را در بازار معاملات فارکس توجه ویژه داشته و اهمیتی ویژه برای آن قائل شویم.

در حقیقت می‌توان اینطور عنوان کرد که از جمله مهمترین دلایلی که افراد معامله‌گری که در بازار معاملات فارکس در حال فعالیت هستند متوجه ضرر می شوند این است که نسبت و حد سود و ضرر و ادامه معاملات بر خلاف روند بی توجه بوده و دانش کافی در این زمینه ندارند. در صورتی که شما عزیزان می خواهید در مورد استراتژی‌های سود و ضرر در بازار معاملات فارکس اطلاعات مناسبی کسب کنید با ما در ادامه مقاله همراه بوده و اطلاعات ارائه شده در این مقاله را تا انتها با دقت مطالعه کرده و به اطلاعات مناسبی دست پیدا کنید:

تعیین حد سود و ضرر بر اساس حد مطلوبیت

از اولین روش ها و متدهای که جهت تعیین حد سود و ضرر مورد استفاده قرار می‌گیرد و معامله گران برای تعیین حد سود و از آن استفاده می‌کنند توجه به حد مطلوبیت می باشد. برای روشن شدن این موضوع برای شما ارسال میکنیم به عنوان مثال در نظر بگیرید که شما یک حساب ۱۰۰ هزار دلاری داشته و وارد یک پوزیشن طلا می شوید. معامله گر با خودش قرار می گذارد که در صورتی که در این معامله ۵۰۰ دلار سود کسب کند رضایت داشته و برایش کافی می باشد. همچنین نمی‌خواهد که بیشتر از مبلغ ۳۰۰ دلار ضرر نماید. اعدادی که در اینجا به آنها اشاره کردیم هیچ پایه و دلیل علمی و یا منطقی و یا تحلیلی نداشته و به عنوان حد مطلوبیت شناخته می شود. چرا که فرد معامله گر این اعداد را دوست داشته و می خواهد بر اساس این اعداد و با توجه به قراردادی که برای خودش در ذهنش ایجاد کرده نسبت به انجام معامله اقدام نماید.

میزان حداقل ریسک در معاملات فارکس

بعد از آنکه با حد مطلوبیت در معاملات فارکس آشنا شدیم بهتر است بدانیم که در هر معامله باید چه میزان از سرمایه خود را وارد کرده و به گونه ای آن را سرمایه گذاری نماییم. در نظر بگیرید که شما یک حساب ۵۰ هزار دلاری داشته و همچنین حد مطلوبیت ریسک مورد نظر شما نیز مبلغ ۲۰۰۰ دلار می باشد. با توجه به این ارقام لازم است در هر معامله قسمت مشخصی از مبلغ ۲ هزار دلار را مورد ریسک قرار دهیم.

به عنوان مثال در صورتی که حد ریسک ما در هر معامله چیزی در حدود ۱۰ الی ۳۰ درصد باشد به عنوان حد ریسک شناخته می‌شود که این رقم چیزی در حدود ۲۰۰ الی ۶۰۰ دلار خواهد بود. با توجه به این موضوع زمانی که بخواهیم یک معامله را انجام دهیم میزان ضرر خود را رقم بین ۲۰۰ الی ۶۰۰ دلار در نظر خواهیم گرفت.

نسبت ضرر به سود در معاملات

موضوع دیگری که بسیار دارای اهمیت می باشد این است که نسبت ریسک به ریوارد مشخص شود. به عنوان مثال در معادله‌ای که حد ضرر برای آن ۵۰۰ دلار می‌باشد باید مشخص شود که حد سود چه رقمی است تا این معامله منطقی جلوه نماید. در واقع نسبت حد ضرر به حد سود نسبت ضرر به سود شناخته می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها