بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و همچنین باشگاه های استقلال و پرسپولیس می گوید که اعتراض شدید ایران در برابر سلب میزبانی لیگ قهرمانان آسیا قطعا جواب می دهد و به نفع فوتبال ما خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۴۵۱۴۸
لیگ قهرمانان را تحریم کنیم تا فوتبال آسیا به شدت افت کند / عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس بدترین و ناامن ترین ورزشگاه ها را دارند

به گزارش جام جم آنلاین ، سلب میزبانی ایران از لیگ قهرمانان آسیا با واکنش به شدت منفی جامعه فوتبال ایران روبرو شده است. در حالی که قرار است ایران بابت این مسئله شکایت رسمی به مراجع بین المللی داشته باشد شنیده می شود که اصلا قرار است تیم های ایرانی این دوره از لیگ قهرمانان را تحریم کنند هر چند این خبر هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

به هر حال واکنش های شدید و انتقادی جامعه فوتبال ایران نسبت به این موضوع ادامه دارد.

محمود کلهر بازیکن اسبق تیم های استقلال و پرسپولیس و همچنین تیم ملی فوتبال ایران در این رابطه به جام جم آنلاین گفت: در شرایط کنونی فشار بر روی کشور ما زیاد است. با توجه به اتفاقات اخیر، اعراب با توجه به پول و نفوذ چشمگیری که در کنفدراسیون فوتبال آسیا دارند علیه ما اقداماتی را انجام داده اند.

کلهر عنوان کرد: ما باید در مقابل این اتفاق اقدام به موقعی را انجام بدهیم و قدرتمان را به وسیله روش های مختلف در سطح فوتبال آسیا افزایش بدهیم تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران افزود: مسئولان فوتبال کشورهای عربی در سال های اخیر هر کاری دلشان خواسته کرده اند و با سرمایه هایی که در اختیار دارند تا می توانند در رابطه با تصمیمات گوناگون نفوذ می کنند. ما باید فکری اساسی داشته باشیم تا به این وضعیت یک بار برای همیشه پایان بدهیم.

وی ادامه داد: ما باید لیگ قهرمانان آسیا را تحریم کنیم و در این رقابت ها به میدان نرویم. اگر ما در این دوره شرکت نکنیم سطح این مسابقات به شدت افت می کند. تیم های ایرانی همیشه اعتبار زیادی به لیگ قهرمانان آسیا داده اند.

کلهر تاکید کرد: تیم های ایرانی به این رقابت ها وجهه می دهند. حالا ما یک بار این رقابت ها را تحریم کنیم تا ببینید چطور وجهه و اعتبار لیگ قهرمانان آسیا پایین می آید و کیفیت دیدارها به شدت افت می کنند. اگر کمی تدبیر و درایت داشته باشیم به جای اینکه به کشور ثالث برویم این رقابت ها را تحریم می کنیم.

بازیکن اسبق تیم های پرسپولیس و استقلال با تاکید بر اینکه نباید به کشور ثالث رفت بیان داشت: باید نسبت به سلب میزبانی اعتراض شدیدی داشته باشیم و به مراجع بالایی فوتبال خواسته هایمان را بگوییم. انعکاس بد سیاسی اتفاقات ایران باعث شده تا چنین سوء استفاده ای شود.

کلهر گفت: عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس بدترین و ناامن ترین ورزشگاه‎ها را دارند این در حالی است که ورزشگاه های ما همیشه وجهه خوبی در آسیا داشته اند و به این رقابت ها با توجه به حضور پرشور تماشاگران جذابیت داده‎اند.

ملی پوش اسبق فوتبال ایران یادآور شد: من خودم بارها در کشورهای عربی به میدان رفتم. در جده هم گلزنی کردم و خودم شاهد بودم چقدر ورزشگاه های آنجا ناامن است و حجم فحاشی چقدر بالاست.

کلهر خاطرنشان کرد: بازی ایران و قطر در مقدماتی جام جهانی 98 را یادتان هست؟ کریم باقری که یکی از اخلاق مدارترین بازیکنان تاریخ فوتبال ماست در آن مسابقه اخراج شد. خودتان متوجه می شوید فضای ورزشگاه های آنجا تا چه اندازه مسموم و ناامن است که یکی مثل کریم از کوره در می رود.

وی با بیان اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا به ناامنی های ورزشگاه های کشورهای عربی واکنشی نشان نمی دهد گفت: ما باید نسبت به سلب میزبانی اعتراض شدیدی داشته باشیم. این اعتراض شدید قطعا جواب می دهد. مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا بهتر از هر کسی دیگر می دانند فقدان تیم های ایرانی در این رقابت ها چه ضربه شدیدی به این کیفیت و جذابیت دیدارها می زند.

کلهر در پایان گفت: ما باید حقمان را بگیریم. اصلا قشنگ نیست که با این حجم از هواداران پر شور، میزبانی لیگ قهرمانان آسیا را نداشته باشیم. اما نباید به کشور ثالث برویم. بگذاریم لیگ قهرمانان آسیا تحریم شود تا پیش از هر جایی این فوتبال خاورمیانه باشد که بابت این اتفاق به شدت افت می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها