شاید هنگامی که برای خرید پیانو روانه بازار می شوید انتخاب های زیادی پیش روی شما باشد و این باعث می شود که ندانید کدام ساز برای شما بهتر است. این را بدانید پیانو آکوستیک و پیانو دیجیتال هر دو یک کار انجام می دهند آن هم تولید صدایی زیبا و موسیقی آرام بخش است، و تفاوتشان شاید در طراحی و نوع ساخت و دیگر موارد باشد.
کد خبر: ۱۲۴۵۱۳۹
تفاوت عملکرد پیانو آکوستیک و پیانو دیجیتال چیست؟

در این راهنما می خواهیم به یکی از این تفاوت ها بپردازیم که آن هم نحوه ی عملکرد با این دو پیانو می باشد.

تفاوت پیانو آکوستیک و پیانو دیجیتال:

عملکرد پیانو آکوستیک چگونه است؟

پیانو آکوستیک، پیانویی دینامیکی است و دارای 88 کلید برای نواختن. تجربه ی نواختن با پیانو آکوستیک، بهترین تجربه است و

می تواند حس واقعی نوازندگی را به شما القا کند.

هنگامی که نوازندگی با پیانو آکوستیک را شروع کنید متوجه واقعی بودن آن خواهید شد زیرا مواد و چوبهایی که در ساخت آن

به کار رفته است همه از نوع مرغوب هستند. و اینکه پیانو آکوستیک قادر به ارائه ی سبک های مختلف موسیقی از ایرانی تا کلاسیک، بلوز و جاز و... می باشد.

عملکرد پیانو آکوستیک بدین گونه است که در آن سیم ها به وسیله چکش مورد اصابت قرار می گیرند و نوازنده با انگشتان یا انگشت شصت هر دو دست کلیدها را می فشارد تا چکش ها به سیم ها ضربه بزنند و ملودی نواخته شود. میزان صدای تولید

شده در این ساز به میزان فشار انگشت پیانیست بر کلیدها بستگی دارد، یعنی هر چه فشار بروی کلیدها بیشتر باشد، فشار چکش نیز بیشتر می شود و صدای آهنگ تولید شده بالاتر خواهد بود.

پدال یکی دیگر از عوامل نواختن در پیانو آکوستیک است بدین گونه که پدال به پیانیست ها این امکان را می دهد تا قطعه هایی که نواختن آنها ناممکن است را بنوازند. با استفاده از پدال می توانید نت را نگه دارید و به طور همزمان با دست ها شروع به نواختن ملودی کنید.

بنابراین در پیانو آکوستیک نحوه ی تولید صدا بصورت مکانیکی است آن هم با برخورد چکش به سیم های ساز، و دارای 2 یا 3 پدال می باشد و همچنین دیگر عملکرد آن نحوه ی صدابرداری و ضبط می باشد که می توانید به واسطه میکروفون های مختلف این کار را انجام دهید.

عملکرد پیانو دیجیتال چگونه می باشد؟

پیانو دیجیتال یا پیانوهای الکتریکی که ممکن است برایتان این سوال پیش بیاید پیانو دیجیتال چگونه کار می کند؟ اصلی ترین چالش برای مهندسین این است که دو چیز را به دقت در این نوع ساز تولید کنند آن هم صدا و احساس یک پیانو آکوستیک است.

زیرا پیانو دیجیتال، پیانویی است الکتریکی که مانند پیانو آکوستیک از سیم و چکش و... بهره ای نبرده است و برای تولید صدای یک پیانو آکوستیک و دیگر ادوات موسیقی از الگوها استفاده می کند. در واقع پیانو دیجیتال نوعی کیبورد الکترونیکی است که که یک مزیت بزرگ دارد و آن هم تولید صدای هر نوع ساز موسیقی است.

بدین گونه که شما فرض کنید یک استودیوی ضبط حرفه ای وجود دارد که در آن یک پیانوی آکوستیک بزرگ آن هم کوک شده نیز گذاشته اند و از چند میکروفون و با کیفیت بالا برای ضبط هر نوت موسیقی پخش شده در میزان صداهای مختلف استفاده می کنند در نتیجه نیازی به کوک کردن ندارد. پیانوهای دیجیتال قابلیت ضبط نواها و پخش انها را دارند. یکی دیگر از عملکردهای پیانو دیجیتال به ضبط کننده های MIDI بر می گردد. با این ضبط کننده می توانید مجال ضبط و بازپخش اجراهای خودتان را در حین کار را نیز فراهم کنید.

بنابراین نحوه تولید صدا در پیانوهای دیجیتال بصورت اتصال الکتریکی و ارسال کدهای دیجیتال می باشد. و نحوه صدابرداری و ضبط آن نیز از طریق کامپیوتر و بواسطه ی USB به شکل MIDI می باشد.

نتیجه گیری:

می توان گفت که عملکرد تولید صدا در پیانوهای آکوستیک از طریق برخورد مستقیم چکش به سیم های ساز است که می توانید صدایی شفاف در نت های زیر و صدایی پرقدرت و بیس دار در نت های بم تر را احساس کنید.

اما در پیانوهای دیجیتال عملکرد تولید صدا از طریق کامپیوتر تولید می شود که درون ساز تعبیه شده است. و همچنین داشتن بلندگوهای قوی که می توانند صدایی نسبتا شبیه به مدل های پیانو آکوستیک را ارائه دهند.

در حقیقت می توان گفت که در پیانوهای آکوستیک سیمها، مضراب ها و کلیدها اجزایی هستند که صدا تولید می کنند، در حالی که پیانوهای دیجیتال الگوهای موسیقی، یک صدای ضبط شده دقیق از یک ابزار موسیقی واقعی هستند.

آلیک موزیک فروشگاه تخصصی آلات موسیقی ایرانی وخارجی در تهران؛ بزرگترین پخش کننده انواع پیانو دیجیتال و آکوستیک از برندهای معتبر می باشد. اگر قصد خرید گیتار کلاسیک و گیتار الکتریک دارید میتوانید به فروشگاه ما به صورت حضوری مراجعه کنید یا خرید اینترنتی انجام دهید.

مطالعه باعث بهتر شدن سبک زندگی کردن در جامعه میشود. همانطور که میدانید لذت مطالعه در خواندن مطلبی جذاب، مفید و قابل درک است که کمک شایانی به بازدهی مغز شما میکند. پس سعی ما تولید کنندگان محتوای متنی در وب سایتها، بازنویسی مطالب مهم و کاربردی به صورت جذاب و کاملتر است. امیدوارم مطالب گفته شده در این مطلب برای شما مفید واقع شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها