یک متخصص چشم گفت: در ساعت‌های ابتدایی کوفتگی چشم می‌توان از کیسه یخ استفاده کرد.
کد خبر: ۱۲۴۴۷۷۷
راهکار درمان کوفتگی چشم

به گزارش جام جم آنلاین، سعید یادگاری متخصص چشم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره عوارض و راه های رفع کوفتگی چشم اظهار کرد: این نوع عارضه در نواحی کره چشم، پلک، استخوان های اطراف کره چشم یا همان کاسه چشم و عضله های کوچکی که به کره چشم متصل شده‌اند، رخ می‌دهد.

او در ادامه درباره علل این نوع عارضه بیان کرد: دلیل آن می‌تواند برخورد یک شی با چشم یا اطراف آن باشد. البته اشتغال در مشاغلی که چشم در معرض آسیب قرار دارد هم ممکن است عامل این اتفاق باشد، مثلا در ورزشکاران، نجاری یا کار‌های ساختمانی، استفاده از چمن زن‌های چرخشی و استفاده از تفنگ بادی.

این متخصص چشم بیان کرد: یکی از بارزترین علائم این نوع عارضه کبودی در ناحیه چشم است که می‌تواند قرمز، آبی یا سیاه باشد. درد کوفتگی چشم می‌تواند روز‌ها ادامه پیدا کند که این درد به تدریج کاهش پیدا می‌کند و گاهی اوقات بیمار ممکن است در سفیدی چشم یا پلک خود دچار خونریزی هم شود. ممکن است فرد مبتلا دچار تهوع و استفراغ هم شود. اگر فرد علائمی همچون قرمزی، تورم و تب را احساس کرد باید به پزشک مراجعه کند.

یادگاری درباره عوارض کوفتگی یا پارگی چشم اظهار کرد: این نوع عارضه موجب نابینایی دائمی، عفونت، آب مروارید و جداشدگی شبکیه می‌شود.

وی درباره درمان این نوع عارضه تصریح کرد: اگر فرد دچار کوفتگی چشم شود نباید قبل از مراجعه به چشم پزشک برای درمان خود وارد عمل شود. فرد مبتلا باید از دستکاری یا فشار آوردن به چشم خود خودداری کرده و برای حفاظت از چشم خود در برابر نور قوی یا نور خورشید، عینک آفتابی مناسب استفاده کند. در زمان پارگی کره چشم در ساعات ابتدایی می‌توان از کیسه یخ استفاده کرد.

یادگاری افزود: معمولا در این مواقع پزشک مربوطه دارو‌های ضد درد یا قطره چشمی دارای آنتی بیوتیک تجویز می‌کند البته گاهی هم برای استراحت دادن به عضلات داخلی چشم، قطره چشمی برای گشاد کردن مردمک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها