سی ان ان اذعان کرد: حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق خسارات سنگینی به آن وارد کرده است.
کد خبر: ۱۲۴۴۶۳۳
خسارات سنگین پایگاه آمریکایی عین الاسد +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، آروا دیمون خبرنگار سی ان ان به عنوان نخستین خبرنگار غربی اجازه یافت از پایگاه عین الاسد که هدف حمله موشکی ایران قرار گرفت بازدید کند.

دیمون در این گزارش اختصاصی اذعان کرد به این پایگاه نیرو‌های آمریکایی در حملات ایران، خسارت‌های شدید وارد شده است.

مجری این شبکه ابتدا گفت: آینده نظامیان آمریکایی در عراق زیر سؤال رفته است زیرا عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق از مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا خواسته است روند خارج کردن نظامیان آمریکایی را از خاک عراق آغاز کند.

چند ساعت پس از آن که وزارت امور خارجه آمریکا درخواست مقامات عراقی را در این خصوص رد و اعلام کرد: حضور نظامیان آمریکایی در عراق برای جنگ علیه داعش حیاتی است، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه به شبکه فاکس نیوز اعلام کرد وی هیچ مشکلی با خارج کردن نیروهای آمریکایی از عراق ندارد.

مجری این شبکه افزود: نیروهای آمریکایی در پایگاه نظامی عین الاسد که با بیش از یک دوجین موشک بالستیک ایران مورد هدف قرار گرفت مستقر بودند اما موشک های ایران عمدتاً به مکان هایی در این پایگاه بزرگ نظامی اصابت کرد که نظامیان در آنجا حضور نداشتند.

آروا دیمون خبرنگار ارشد امور بین المللی سی ان ان نخستین خبرنگاری بود که به وی اجازه دسترسی به آن پایگاه هوایی داده شد.



وی در گزارشی اختصاصی از داخل پایگاه هوایی عین الاسد گفت: اینجا قبلاً محل زندگی سربازان بوده است.این یکی از مکان هایی است که سربازان در آنجا می خوابیدند. شما در این تصاویر می بینید که پس از حمله موشکی ایران تقریباً هیچ چیز از این مکان باقی نمانده است. به ما گفته شده است هیچ چیزی که ارزش بازیافت و تعمیر داشته باشد، در این مکان باقی نمانده است. این حفره که مشاهده می کنید، بر اثر اصابت موشک ایجاد شده است. این یکی از 10مکانی است که موشک به آن اصابت کرده است. بودن در اینجا حقیقتاً خارق العاده است زیرا معلوم نیست چگونه ممکن است کسی از این حمله توانسته باشد جان سالم به در ببرد. این بسیار عجیب است که گفته می شود هیچ تلفاتی یا جراحاتی وجود نداشته است.

دیمون افزود: بسیاری از کسانی که ما با آنها صحبت کردیم، به ما گفتند: حمله موشکی اصلاً شبیه هیچ چیزی نبود که هرگز تصورش را کرده بودند. البته آنها همه آموزش دیده بودند اما در نهایت باید اذعان کرد که این یک تجربه وحشتناک و یک شرایط هولناک است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها