یک رسانه خبری آمریکایی پاسخ تهران به اقدام تروریستی اخیر واشنگتن در به شهادت رساندن فرمانده سپاه قدس را "بسیار خشن و سریع" ارزیابی کرده است.
کد خبر: ۱۲۴۴۳۹۷
«بسیار سریع و خشن» پاسخ ایران به آمریکا

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، رسانه آمریکایی سی‌ان‌بی‌سی در مطلبی با اشاره به حمله بامداد امروز سپاه پاسداران به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق که مقر حضور تروریست‌های آمریکایی در آن بود نوشت: پاسخ ایران به آمریکا «بسیار سریع و خشن» بود و این یک خطر جدی است که ممکن است موضوع از دست {آمریکایی‌ها} خارج شود.

این رسانه آمریکایی در ادامه نوشت: توقع نداشتیم که ایران اینقدر زود و خشن پاسخ دهد. اما کاری است که شده است.

سی‌ان‌بی‌سی در ادامه به نقل از آلکس واتانکا تحلیلگر ارشد سیاسی موسسه خاورمیانه افزود: ولی توجه کنید، ایران با روش‌های مختلف رویکرد و سیاست خود را اعلام کرده است. ما انتظار اقدام تلافی جویانه ایران را داشتیم. ولی من تصور نمی‌کردم پاسخ ایران این قدر سریع و خشن باشد ولی این اتفاقی است که افتاده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ده‌ها فروند موشک بالستیک به سوی پایگاه‌های آمریکا در عراق شلیک کرده است.

وزارت دفاع آمریکا ضمن تایید این حملات اعلام کرده است که در حال ارزیابی و بررسی اولیه خسارات این حملات موشکی است.

این حملات کمتر از یک هفته پس از اقدام تروریستی ارتش آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و همرزمانش در نزدیکی فرودگاه بغداد صورت گرفته است.

این تحلیلگر سیاسی اظهار داشت: این خطر واقعی وجود دارد که شرایط از کنترل خارج شود. ‎

وی افزود: هنوز خیلی زود است که بگوییم واکنش آمریکا به این حملات چه خواهد بود. تعداد تلفات آمریکایی‌ها یک عامل مهم و بزرگ خواهد بود تا اقدام بعدی واشنگتن را مشخص کند. ‎

این تحلیلگر سیاسی تاکید کرد: این اقدام تهران نشان داد که مقام‌های ایرانی مصمم هستند تا به ترامپ بفهمانند که آنها نیز می‌توانند به او ضربه بزنند و به هیچ وجه نگران کارزار فشار حداکثری رئیس جمهور آمریکا نیستند.‎

واتانکا گفت: سوال بزرگ این است که ترامپ چه خواهد کرد؟ چرا که او برای انتخاب مجدد در سال 2020 اهمیت زیادی قائل است. او مجبور است تا تصمیم سریعی بگیرد که آیا خواستار جنگ با ایران است و همه هرج و مرج‌هایی که می‌تواند در پی جنگ با ایران در خاورمیانه به همراه داشته باشد و این مساله می‌تواند او را کمک کند یا موجب شکست وی در انتخابات نوامبر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها